تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
آبادان از نعمت امنیت پایدار برخوردار است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبادان از نعمت امنیت پایدار در منطقه برخوردار است.

جواد سعدون‌زاده، پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت نمایندگان فقید و ادوار شهرستان آبادان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این همایش اظهار کرد: این یک ابتکار بی‌نظیر و کار پسندیده‌ای است و موجب برجسته شدن فرهنگ خدمت رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت اجتماعی در ابعاد گسترده‌ای تعریف می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها شامل دو بخش  امنیت اقتصادی و امنیت معیشتی می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی، پس از تهران حائز رتبه دوم در کشور بود و در مواردی نیز از تهران پیشی می‌گرفت به طوری که شهرداری تهران، در مواقع کسری بودجه از شهرداری آبادان استقراض می‌کرد.

سعدون‌زاده افزود: این شهر با وجود در اختیار گذاشتن تمام داشته‌هایش به خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به حق واقعی خود نرسیده است، و پس از جنگ تحمیلی تا به امروز آن شکوفایی و پیشرفت پیش از جنگ تحمیلی را به دست نیاورده است و همچنان از جایگاه متزلزل و لرزاننده‌ای رنج می‌برد.

وی عنوان کرد: پیگیری‌های نمایندگان مردم در مجلس هفتم باعث شد تا ظرفیت عظیم منطقه آزاد در اختیار مردم قرار گیرد و اگر در حال حاضر نتوانیم این ظرفیت را بارور کنیم، داشته‌های کنونی را از دست خواهیم داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان تاکید کرد: باعث تاسف است که آبادان در آموزش عالی و حرکات راهبردی جامعه اسلامی حضور ندارد.

سعدون‌زاده اشاره کرد: در پیگیری‌هایی که به منظور توسعه بندر آبادان انجام شد، از سوی وزارت مرتبط عنوان شد که زمینی در آبادان مبنی بر توسعه این بندر وجود ندارد، و پس از آن سعی شد تا در این خصوص اقداماتی صورت پذیرد که به همین منظور نشست‌های متمادی با وزارت نفت باعث شد تا منطقه تانک فارم به وسعت 237 هکتار و 37 هکتار بیش از خواسته سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار بندر آبادان قرار گیرد اما مشاهده می‌شود که خلف وعده شده و هنوز اقداماتی در این خصوص انجام نپذیرفته است.

نماینده مردم آبادان در خانه ملت ابراز کرد: ما از نعمت امنیت پایدار در منطقه برخوردار هستیم و خارج از انصاف است که کشوری مثل عراق در همسایگی ما و در بندر فاو مشغول ساخت بندری با ظرفیت 70 میلیون تن باشد که این ظرفیت در آبادان به یک و نیم میلیون تن می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه بهداشت و درمان نیز می‌توانیم نقطه عطفی باشیم و اجازه ندهیم شهروندان برای معالجه از شهر خارج شوند ولی تاکنون هیچ اقدام مناسبی در این خصوص صورت نگرفته است، امیدوارم در آینده نزدیک با اقداماتی که به انجام خواهد رسید، شهروندان ضمن استفاده از نوار مرزی بتوانند تا خط تالوگ پیشروی کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار