تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۳۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از شیوع میاز در زیستگاه گوزن زرد جلوگیری شد
رییس پارک ملی دز از انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری میاز در زیستگاه گوزن زرد ایرانی در شمال خوزستان خبر داد.

علی عباس جهانی افزود:طبق آخرین سرشماری بین 35 تا 37 راس گوزن زرد در پارک ملی دز مشاهده شده که طبق آخرین پایش های روزانه هیچ گونه بیماری در گوزن های زرد پارک ملی دز مشاهده نشده است.

وی گفت:اقداماتی برای جلوگیری از شیوع بیماری میاز در پارک ملی دز انجام شد که موفقیت آمیز بود.

جهانی افزود:در یکی از اقدامات از روش تله حشرات استفاده شد و مگس های میاز جذب تله های جاسازی شده شدند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

رییس پارک ملی دز اظهار داشت:در حال آماده سازی قرنطینه نیز هستیم تا اگر مشکلی پیش آمد و موردی از بیماری در بین گوزن های زرد مشاهده شد مورد تحت درمان قرار گیرد .

وی با اشاره به برنامه های هفته محیط زیست اظهار داشت:طبق قانون حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و همه اقشار جامعه باید در حفاظت و حمایت از محیط زیست تلاش کنند.

وی گفت:در هفته محیط زیست برنامه هایی برای مدیریت پسماند و پسماند مزارع نیشکر کارون و هفت تپه خواهیم داشت و ngo های محیط زیست گزارشی از فعالیت های خود را ارائه خواهند داد ضمن اینکه در خصوص آموزش وفرهنگ سازی حفاظت از جنگل های نیمه گرمسیری برنامه هایی خواهیم داشت.

جهانی از رسانه ها خواست در خصوص ارتقای فرهنگ زیست محیطی تلاش کنند تا مردم با همکاری یکدیگر از این نعمت های خدادادی استفاده و محیط زیستی سالم به آیندگان تحویل دهند.

گوزن زرد ایرانی از گونه های نادر و در حال انقراض بوده که با انجام اقدامات و تکثیر آنها از انقراض نسل آنها جلوگیری شده است.

شیوع بیماری میاز در زیستگاه گوزن زرد ایرانی در شمال خوزستان موجب تلف شدن دهها راس از این گوزن شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار