تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۶۳۸۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکوداشت‌نمایندگان شهید و فقید دزفول برگزارشد
همایش نکوداشت نمایندگان شهید و فقید شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه به همت فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد.

در این همایش که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد امام جمعه دزفول در سخنانی از شهید دانش به عنوان روحانی با بصیرت نام برد و گفت: شهید دانش به اوضاع سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی اشراف کامل داشت و این مسابل را به درستی تحلیل می کرد.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی افزود:این شهید والا مقام که در هفتم تیر به شهادت رسید به عنوان یک عالم دینی جایگاه ویژه ای بین نسل جوان داشت.

وی همچنین پیرامون شخصیت مرحوم حجت الاسلام سید مصطفی فارغ نماینده فقید مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم فارغ که دو دوره نمایندگی مردم دزفول را بر عهده داشت در خطابه و سخنرانی استاد بود.

امام جمعه دزفول اظهار داشت:حجت الاسلام فارغ که فرزندش را در راه اسلام تقدیم کرد در صحنه های مختلف انقلاب نقش بی بدیلی داشت.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش در سخنانی با بیان اینکه نقش و وظیفه اصلی نمایندگان مجلس به درستی برای مردم و مدیران تبیین نشده گفت: این بی اطلاعی موجب شده تا یک نماینده مجلس بیشتر وقت خود را صرف رسیدگی به مشکلات مراجعات مردمی نماید چرا که نمی توان نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت بود.

عباس پاپی زاده با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص تبیین وظایف نمایندگان مجلس افزود: وظیفه اصلی یک نماینده مجلس سیاست گذاری است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ایران بیشترین مصوبات قانونی را در دنیا دارد خاطر نشان کرد: باید بررسی کرد چقدر بر روی این قوانین فکر شده و چرا نسبت به برخی از این قوانین مصوب مجلس ایراد گرفته می شود.

علیرضا صدرا یکی از نمایندگان مردم دزفول در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی نیز به ظرفیت های مختلف شهرستان دزفول در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: به رغم مشکلات موجود ، موفقیت های بزرگی نیز در این شهرستان حاصل شده است.

وی افزود:فرزندان دزفول که در دوران دفاع مقدس به تنهایی دوازده محور در جبهه ها را مدیریت ، فرماندهی و کنترل می کردند و به نوعی خط شکن جبهه های نبرد بودند اینک نیز در عرصه های مختلف پیشتاز می باشند.

صدرا به رشد تولیدات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: روند رو به رشد تولیدات کشاورزی در دزفول به حدی است که کشاورزان این شهرستان اکنون با مشکل فروش محصولات تولیدی مواجه اند که باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

سید احمد زرهانی دیگر نماینده پیشین مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز به تبیین شخصیت شهید دانش پرداخت و گفت: شهید دانش از نسل علمایی است که فقاهت اسلامی را با تمام وجود درک کرد.

وی همچنین پیرامون شخصیت مرحوم حجت الاسلام فارغ دزفولی گفت: مرحوم فارغ در کوران انقلاب که حضور روحانیت در صحنه هزینه داشت ، در کنار آیت الله قاضی جریان انقلاب را در دزفول رهبری کرد.

زرهانی در خاتمه با اشاره به توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی با تاکید بر حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه افکنی و حرکت های جناحی و سیاسی بی نتیجه افزود:در این شرایط همه وظیفه داریم از دولت تدبیر و امید پشتیبانی کرده تا از مشکلات پیش رو با موفقیت عبور کنیم.

وی گفت: بدون توجه به نگرش باید با اتحاد و همدلی به یاری دولت شتافت.

در این آیین از خانواده معظم شهید دانش ، خانواده حجت الاسلام سید مصطفی فارغ دزفولی نماینده فقید مردم دزفول و نیز دو تن از نمایندگان مردم دزفول در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار