تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۶۳۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید مشاور وزیر نیرو از تصفیه خانه آبادان
مشاور و بازرس ویژه وزیر نیرو از طرح های بلند مدت و کوتاه مدت در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب خوزستان در آبادان دیدن و از نزدیک در روند اجرای مرحله دوم تصفیه خانه آب این شهر قرار گرفت.

مصطفی قادریان در دیدار از تصفیه خانه ثامن الائمه (طرح جامع) آبادان بر ضرورت شتاب بخشی در تکمیل مرحله دوم تصفیه خانه تاکید و گفت: این اقدام در چارچوب امکان خدمات رسانی بهینه به شهروندان و جلب رضایت آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون فنی شرکت آبفا خوزستان نیز در این دیدار گفت: با تکمیل مرحله دوم تصفیه خانه جامع آب شهری آبادان به ظرفیت 90 هزارمترمکعب در شبانه روز که حدود 100 میلیارد ریال هزینه در برخواهد داشت علاوه بر افزایش سطح کیفی آب تولیدی، آب آشامیدنی مورد نیاز 630 هزار نفر جمعیت مردم آبادان تا سال 1410 تامین می شود.

سیدشمس الدین کلانترزاده افزود: سازه های فیلترهای ثقلی این تصفیه خانه شامل هشت یونیت، ایستگاه پمپاژ و ساختمان برق و کنترل و مخزن مکش است.

وی گفت: همچنین احداث دو واحد پیش ته نشینی اولیه، بازسازی ایستگاه پمپاژ قدیم، اصلاح آبگیر و احداث فلش میکسر مخلوط کن پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش تصفیه خانه جامع آب آبادان برای افق 25 سال آینده با ظرفیت 180 هزار متر مکعب در شبانه روز ،در مرحله نخست با ظرفیت 90 هزار متر مکعب آب در شبانه روز، در سال 89 با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید و امید است با تخصیص یکصد درصدی اعتبار مورد نیاز این پروژه، مرحله دوم آن هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار