تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۳۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشر اليما منتشر كرد:
اولين كتاب شعر مصور بختياري منتشر شد
نشر اليما « بلازِ دل» اولين كتاب شعر مصور بختياري در ايران را منتشر كرد.

قاسم بابادي نويسنده اين كتاب اظهار كرد: اين كتاب در هزار نسخه توسط انتشارات اليما در سايز خشتي با جلد شوميز به صورت تمام رنگي و نفيس چاپ شده است. قيمت هر جلد اين كتاب 16 هزار تومان است و براي اولين بار در كشور يك كتاب به صورت شعر مصور رنگي از ايل بختياري چاپ شده است.

وي با بیان اینکه نام اين كتاب نيز به معناي آتش دل است، افزود: شاعر اين كتاب خودم هستم و ظهراب مددي نيز ويراستار است. در اين كتاب عروسي ها، عزاداري، كوچ و آداب و رسوم بختياري آورده شده است. همچنين در اين كتاب از واژه هاي قديمي كه در گويش بختياري مغفول مانده است استفاده شده است.

نويسنده اولين كتاب شعر مصور بختياري در ايران تصريح كرد: از ويژگي هاي ممتاز اين كتاب اين است كه همزمان با مطالعه ترجمه فارسي اشعار هم آمده كه اين كار مطالعه كتاب را براي ساير اقوام آسان مي كند و معناي واژه هاي دشوار هم به صورت زير نويس در كتاب درج شده است.

بابادي در پايان گفت: به دليل وجود ترجمه اشعار، تمامي اقوام ما مي توانند به خوبي با اين كتاب ارتباط برقرار كنند و بيشتر با آداب و رسوم ايل بختياري آشنا شوند. يكي ديگر از ويژگي هاي خوب اين كتاب اين است كه بخش های مهم كتاب به صورت مصور قابل رويت است.
 

تمامي تصاوير اين كتاب به صورت گرافيكي است به گونه اي كه اشاره غير مستقيم به چهره اشخاص شود و از عكاسان مختلف از طريق منابع تصاويري گوناگون به دست آمده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار