تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۳۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره جهاد کشاورزی اندیمشک:
کمبودآب مشکل‌اصلی‌کشاورزی‌اندیمشک است
سرپرست اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: کمبود آب یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی شهرستان اندیمشک است که اجرای بسیاری از طرح‌های کشاورزی ما به آن وابسته است.

محمدجعفر آفرین امروز اظهار کرد: این شهرستان در زمینه تولید 10 محصول کشاورزی از جمله ذرت، کلزا، سیب زمینی و پیاز رتبه نخست را در استان دارد اما رتبه کلی شهرستان از نظر تولید محصولات کشاورزی در استان خوزستان 13 است.

وی افزود: سالانه 54 هزار تن گندم و کلزا در اندیمشک تولید می‌شود و این حجم تولید نشان از جایگاه ویژه این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی در استان است.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با برشمردن برنامه‌های این اداره در سال جاری، تصریح کرد: طرح آب‌رسانی به روستاهای قلعه رزه، دشت مرزیل، مازو و آب میشان، طرح ساماندهی چشمه‌های باغات منگره، ایجاد صندوق توسعه کشاورزی شهرستان، راه‌اندازی شیلات چم گلک و راه‌اندازی سیلوی غلات در سرخکان از جمله برنامه‌های این اداره در سال جاری است.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی پس از آموزش و پرورش یکی از گسترده‌ترین سازمان‌ها در کشور است اما متأسفانه پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب هنوز مشکلات آن به طور کامل حل نشده است.

آفرین زهکشی اراضی زیر شبکه‌های سد دز و نیز زهکشی زمین‌های کوی لور را از جمله مشکلات جهاد کشاورزی اندیمشک برشمرد و ادامه داد: عدم همکاری کشاورزان در مورد تسطیح زمین‌های کشاورزی به بهانه عدم مالکیت این زمین‌ها باعث شده که ما عملاً نتوانیم کاری در آنجا انجام دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه 8 هزار و 500 نفر در بخش کشاورزی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: کمبود آب یکی از مشکلات اصلی است که اجرای بسیاری از طرح‌های کشاورزی ما به آن وابسته است و حل شدن این معضل باعث راه‌اندازی طرح‌های کشاورزی و به دنبال آن رفع معضل بیکاری در شهرستان خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار