تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۳۸۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری‌نکواشت‌نمایندگان‌ادوارمجلس‌در رامهرمز
مراسم نکواشت نمایندگان شهید و فقید ادوار مجلس شورای اسلامی شهرستان رامهرمز برگزار شد.

سرپرست فرمانداری رامهرمز صبح امروز در این مراسم اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

مصطفی سمالی در مورد واژه ایثار و شهادت عنوان کرد: ایثار و شهادت دو مقوله مکمل و از منظر اسلام بسیار ارزشمند هستند.

وی با اشاره به نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اتفاقات هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل اساسی در پیشبرد تصمیم گیری و عملیاتی حضور نمایندگان در جنگ بوده و نقش راهبردی آنان چه در عملیاتها و چه در حل مشکلات حوزه انتخابیه خود نیز بارز بوده است.

سرپرست فرمانداری رامهرمز بیان کرد: طرح و ایده اولیه مراسم نکوداشت برای اولین بار در کشور توسط استاندار خوزستان مطرح و به اجرا درآمده است.

در ادامه مراسم نکوداشت، نماینده ولی فقیه و امام جمعه رامهرمز در سخنانی  به موضوع ایثار و شهادت در دین اسلام اشاره کرد و گفت: حضور نمایندگان و مسئولان در کنار رزمندگان توانست در پیشبرد اهداف دفاعی و تاکتیک جنگ بسیار مهم باشد و حضور مسئولین در آن ایام باعث پیروزی رزمندگان و عملیات های متعدد می شد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در ادامه به عملکرد درخشان شهید دامغانی و شهید چراغزاده و همچنین مرحوم نواب در رامهرمز، رامشیر و هفتگل اشاره کرد.  

همچنین شم اله بهمئی نماینده فعلی مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی به تشریح  اهمیت جایگاه و نقش نمایندگان در دفاع از حقوق مردم پرداخت و گفت: همه ما و نمایندگان آینده کشور باید راه شهدا و وصیتنامه های آنان را در دستور کار خود قرار دهیم و همانطوری که این نمایندگان شهید و فقید اسوه و الگو بودند همان کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید دولت گام های اساسی در جهت توسعه عمرانی فرهنگی برداشته است.

سید مصطفی موسوی دامغانی فرزند برومند شهید دامغانی با اشاره به تلاشهای پدر در کمک به مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت اله موسوی دامغانی فقط برای رضای خدا فعالیت می نمود زیرا رضایت خداوند قطعاً رضایت مردم را هم در پی خواهد داشت.

در پایان برنامه با اهدای لوح تقدیر از خانواده های نمایندگان شهید و فقید تجلیل شد.

کبری دنا فرزند شهید علی حسین دنا از شهدای دفاع مقدس در این مراسم دل نوشته ای  زیبا قرائت کرد. پدر شهید عطار به رغم کهولت سن با بیانی شیوا چندین خاطره از  نمایندگان دهه 60  برای حضار بازگو کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار