تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۶۳۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسینی خبر داد:
آغاز تالیف دانشنامه بزرگ قرآن و قرآن پژوهی در خوزستان
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان از انجام امور مقدماتی برای تالیف دانشنامه بزرگ قرآن و قرآن پژوهی در استان خبر داد.

سیدحمزه حسینی در نشست با اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز افزود: پرداختن به مسائل فرهنگی در راستای بهبود محیط جامعه است چرا که آینده جامعه رویکردی فرهنگی محور خواهد بود.

وی خواستار کمک و حمایت های همه دستگاه های فرهنگی استان در تالیف دانشنامه بزرگ قرآن و قرآن پژوهی شد و گفت: تاليف اين كار ارزشمند كه تحت نظارت نماينده ولي فقيه  در استان خوزستان و دبير ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان خواهد بود نه تنها در استان و کشور که در خاورمیانه نیز به عنوان اثری ماندگار از آن نام برده خواهد شد.

در ادامه اين نشست دبیر علمی طرح دانشنامه بزرگ قرآن و قرآن پژوهی در سخنانی دوره تاریخی این دانشنامه را 1400 ساله و از صدر اسلام زمان سلمان فارسی تا هم اکنون برشمرد و گفت: این دانشنامه شش تا هفت هزار لغت دارد که در کارگروه های تخصصی تدوین می شود.

حبیب پیام افزود: این دانشنامه علاوه بر نسخه کاغذی(کتاب) به سه شیوه اینترنتی، نسخه دی وی دی و نسخه ای برای استفاده در تلفن های همراه پس از رونمایی در دسترس علاقه مندان قرار خواهند گرفت.

وی گفت: برای تالیف دانشنامه بزرگ قرآن و قرآن پژوهی نیاز به یک تیم حرفه ای داشتیم که خوشبختانه با انتخاب افراد متخصص و کارشناس، کارهای مقدماتی رو به پایان است و به زودی فعالیت خود را  آغاز می کنیم و پیش بینی می شود که تالیف آن بین یک تا دو سال زمان ببرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار