تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۶۳۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمایت اداره‌ كل تعاون از تعاونی‌های مرزنشین
قائم مقام اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در صورت مراجعه تعاونی‌های مرزنشین بحران‌زده و ارائه راهکار از سوی آن‌ها، از این تعاونی‌ها حمایت می‌شود.

رضا میرانی اظهاركرد: هم‌اکنون دولت برخی از موارد حمایتی چون ارز پایه و مرجع را حذف و به ارز مبادله ای تبدیل کرده است. در این صورت در مقابل صادرات باید واردات انجام شود و چون تعاونی‌های مرزنشین در کار صادرات و واردات مهارت زیادی ندارند اکنون با مشکل مواجه شده‌اند.

وی افزود: همچنین تعاونی‌های مرزنشینان باید اطلاعات خود را وارد سامانه ی کارت هوشمند کنند تا از این طریق کارت هوشمند دریافت کنند. پیش از این به ازاء هر نفر عضو تعاونی مرزنشین یک سهمیه ارزی به عضو تعلق می گرفت اما اکنون این سهمیه از طریق کارت هوشمند واگذار می‌شود.

قائم مقام اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح‌کرد: درحال حاضر برخی تعاونی‌های مرزنشین به دلیل این‌که اعضا در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند نمی‌توانند سهمیه ارزی دریافت کنند. در مقابل تعاونی‌هایی نیز هستند که تمام اعضای آن‌ها در اين سامانه ثبت‌نام و سهمیه ارزی دریافت می‌کنند.

میرانی یادآورشد: دلیل این‌که برخی از تعاونی‌های مرزنشین با بحران مواجه شده‌اند این است که این تعاونی‌ها وام گرفته اما در مقابل فعال نبوده و فعالیت خوبی از خود نشان نداده‌اند؛ در نتیجه با بدهی زیادی مواجه شده‌اند و در مرز ورشکستگی هستند.

وی افزود: این‌گونه نيست که همه تعاونی‌های مرزنشین در حال ورشکستگی باشند و در استان تعاونی مرزنشین‌ فعال نیز وجود دارد.
:
:
:
آخرین اخبار