تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۳۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس از 7 سال نزاع؛صلح در چم‌گلك انديمشك حكمفرما شد
با تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف انديمشك، منازعه و درگيري محلي اهالي روستاي چم‌گلك از توابع اين شهرستان پس از هفت سال به صلح و سازش منتهي شد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، نادر جودكي رئيس شعبه 18 شوراي حل اختلاف شهرستان انديمشك با اعلام اين خبر اظهار اشت: متاسفانه در سال‌هاي 83 و84 منازعه و درگيري محلي در روستاي چم گلك از توابع اين شهرستان صورت گرفت كه بر اثر اين درگيري دو نفر كشته و 90 نفر مجروح شدند.
به گفته وي، بر اثر اين درگيري با به آتش كشيدن 80 درصد از مزارع كشاورزي، اماكن مسكوني و احشام طرفين، بيش از 400 ميليون تومان خسارت به روستا وارد شد كه با سعي و تلاش اعضاي شعبه 18 شوراي حل اختلاف شهرستان انديمشك پس از هفت سال، اين نزاع به مصالحه منتهي شد.
جودكي افزود: در جريان اين منازعه عده‌اي از طوايف ديگر به دليل ارتباط قومي ، قصد دخالت و حمايت از طرفين منازعه و ادامه درگيري را داشتند كه با پا در مياني افراد با نفوذ، بزرگان و ريش سفيدان و برگزاري چندين جلسه با طرفين و سعي وتلاش اعضاء شوراي حل اختلاف اين شهرستان، به مصالحه ختم شد.
رئيس شعبه 18 شوراي حل اختلاف شهرستان انديمشك گفت: طي مراسمي محلي موسوم به "خون بس " با حضور رئيس دادگستري و دادستان عمومي و انقلاب انديمشك، مسئولان، بزرگان، ريش سفيدان طرفين و ساير سران طوايف مجاور اين شهرستان، درگيري و منازعه مذكور به صلح و سازش منتهي شد و در نتيجه اين سازش، خانواده‌هاي مقتولان از اجراي حكم قصاص گذشت كردند.
برچسب ها: اندیمشک ، نزاع ، حل اختلاف
:
:
:
آخرین اخبار