تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۳۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنگنه:
اهواز زیرساختهای‌لازم‌ برای‌مهاجرت‌پذیری‌را ندارد
عضو شورا شهر اهواز با اشاره به معضل حاشیه نشینی در این شهر گفت: متاسفانه کلانشهر اهواز قابلیت و زیر ساخت های لازم را برای پذیرش مهاجر در اختیار ندارد.

اسکندر زنگنه شامگاه دوشنبه در نطق پیش از دستور چهل و دومین جلسه شورای شهر اهواز با بیان اینکه، توسعه روز افزون شهری یکی از مولفه های عصر حاضر محسوب می شود، عنوان کرد: بیش از 90 درصد مردم در کشور های صنعتی و پیشرفته در شهرهای بزرگ و با امکانات رفاهی ساکن هستند و همچنین افرادی که در روستا ها زندگی می کنند از کلیه زیر ساخت های شهری بهره مند هستند.

وی افزود: مهاجرت روستا نشینان به شهرهای بزرگ یک مسئله اجتناب ناپذیر در عصر جدید است.

زنگنه با بیان اینکه عدم توانایی کشور های جهان سوم در کنترل این گونه مهاجرت ها منجر به ظهور معضلات فرهنگی و اجتماعی می شود، اظهار کرد: یک مدیریت شهری مناسب دارای پارامتر های مختلفی مانند اظهار نظر همگانی، انصاف و توانایی محوری  است.

عضو شورا شهر اهواز  تصریح کرد: عدم توجه به مدیریت یکپارچه شهری مشکلاتی مانند حاشیه نشینی، بافت فرسوده و کمبود سرانه عمومی را به وجود می آورد.

زنگنه وجود صنایع بزرگ، دانشگاه ها و ارتباطات نوین را از جمله دلایل میل به سکونت در شهرهای بزرگ برشمرد و افزود: متاسفانه کلانشهر اهواز در این سه دهه اخیر شاهد مهاجرت فراوان روستائیان بوده که این امر باعث افزایش مشکلاتی مانند حاشیه نشینی شده است.

عضو شورای شهر اهواز  عنوان کرد: شهر اهواز زیر ساخت های لازم را برای مهاجرت در اختیار ندارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار