تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۳۹۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز خبر داد ؛
پروژه‌های زیرگذر اهواز بزودی آغاز خواهند شد
شهردار کلانشهر اهواز از اختصاص بیش از 525 میلیارد ریال به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق 6 و 7 این شهر خبر داد.

سیدخلف موسوی امروز اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده کلانشهر اهواز بحث حمل و نقل عمومی است که شهروندان را آزار می‌دهد.

وی افزود: کمبود قابل ملاحظه‌ای هم در سیستم ناوگان اتوبوسرانی و هم در تاکسیرانی وجود دارد که حمل و نقل عمومی در کلانشهر اهواز را دچار چالش کرده است.

شهردار کلانشهر اهواز خاطرنشان کرد: به تازگی برای حل معضل حمل و نقل عمومی اهواز تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری، منطقه آزاد اروند و بانک شهر به امضا رسید که توافق کردیم با استفاده از لیزینگ بانک شهر اعتبار مورد نیاز برای واردات یک هزار خودروی خارجی اعم از ون، مینی‌بوس و تاکسی سواری تأمین شود.

موسوی ادامه داد: پس از تأمین اعتبار لازم و استقرار شرکت لیزینگ، از متقاضیان ثبت‌نام خواهد شد که در این پروسه 85 درصد اعتبار مورد نیاز برای واگذاری خودرو توسط بانک شهر تأمین و حدود 15 تا 20 درصد باقی‌مانده را متقاضی پرداخت خواهد کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم انعقاد و عملی شدن این تفاهم‌نامه منجر به حرکتی برای رفع مشکلات حمل و نقل عمومی کلانشهر اهواز شود.

شهردار کلانشهر اهواز اضافه کرد: علاوه بر این در مجموع امسال افزون بر 47 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه می‌شود که هرکدام روزانه بیش از یک‌هزار مسافر را جابجا خواهد کرد.

موسوی در ادامه به اقدامات شهرداری کلانشهر اهواز در بحث عمران شهری اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پل شهید دقایقی تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این زیرگذر پهلوان (کیانپارس)، روگذر جواد الائمه (ع)، زیرگذر خیابان جمهوری و خلیج فارس را نیز در دست اقدام داریم.

شهردار کلانشهر اهواز یادآور شد: به زودی پروژه زیرگذر جواد الائمه (ع) و کیانپارس کلنگ‌زنی می‌شود و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

موسوی متذکر شد: پروژه زیرگذر جمهوری نیز مهرماه سال گذشته آغاز شده و عملیات احداث آن بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پیش می‌رود.

وی پروژه آسفالت را نیز از دیگر برنامه‌های مهم عمرانی شهرداری کلانشهر اهواز عنوان کرد و افزود: این پروژه که به زودی آغاز خواهد شد، شامل ترمیم و لکه‌گیری خیابان‌های شهر و همچنین آسفالت‌ریزی تمام معابر خاکی و معابر فرسوده که نیاز به روکش آسفالت دارند است.

این مقام مسئول یادآور شد: در محله‌ها نیز به ویژه در مناطق 6 و 7 که مناطق محروم شهر هستند، برای هر محله یک پروژه فرامنطقه‌ای تعریف شده که به تدریج قرارداد آنها تأمین خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: برای منطقه 6 نزدیک به 210 میلیارد ریال و برای منطقه 7 نیز بیش از 315 میلیارد ریال اعتبار به منظور رفع محرومیت اختصاص پیدا کرده است.

وی در پایان از نماسازی فلکه نهضت‌آباد خبر داد و گفت: به زودی نماسازی این میدان و همچنین خیابان چمران و پیاده‌رو سازی خیابان‌های اصلی کلانشهر اهواز آغاز می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار