تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۴۰۰۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سکوهای جدید ورزشگاه نفت مسجدسلیمان و ایمنی تماشاگران / تصاویر
اما این مساله در احداث سکوهای ورزشی که علاوه بر بار استاتیک، بار دینامیکی و حرکتی را هم باید تحمل کند دقت بیشتری را می طلبد / همه اینها در حالی است که در ورزشگاهها معمولا تعداد خیلی بیشتری از ظرفیت استاندارد در روی سکوها قرار می گیرند که مسئولین علاوه بر پیش بینی های معمول این موارد را نیز می بایست در نظر بگیرند
خوزنیوز: پس از اینکه تیم نفت مسجدسلیمان به عنوان سومین نماینده خوزستان، به لیگ برتر فوتبال راه یافت، سوال ها در مورد شرایط میزبانی این شهر مطرح شد.

به گزارش خوزنیوز، استادیوم فوتبال شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان، میزبان این رقابت ها که در مالکیت شرکت ملی نفت ایران قرار دارد اولین استادیوم فوتبال منطقه خاورمیانه و کشورمان محسوب می شود که در سال 1287 خورشیدی احداث گردیده و بنا به گزارش مسئولین این شرکت در سال 1387  مورد مرمت قرار گرفته است. اما مسولان فدارسیون فوتبال برای برگزاری مسابقات در این ورزشگاه نواقصی را مطرح کرده اند که تا قبل از شروع بازی ها می بایست توسط باشگاه برطرف گردد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با برشمردن این اقدامات اظهار داشته است: اصلاح رختکن تیم های میهمان و میزبان، احداث اتاق ناظر بازی ، اصلاح اتاق داوران ، احداث جایگاه VIP بر روی سقف جایگاه موجود ، احداث اتاق کنفرانس مربیان و همچنین احداث جایگاه تماشاچیان پشت دروازه و افزایش تعداد صندلی تماشاچیان به تعداد 5000 نفر از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

اخیرا از  سوی یکی از سایت محلی مسجدسلیمان تصاویری از روند احداث سکوهای جدید ورزشگاه منتشر گردیده است که به نظر می رسد در بخش هایی از آن از آهن آلات زنگ زده  استفاده شده است.





در همین زمینه یک مقام مسئول در نظام مهندسی ساختمان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: البته اظهارنظر دقیق در این باره نیاز به بررسی از نزدیک و آزمایشات مربوطه دارد، اما استفاده از آهن آلات زنگ زده علی الخصوص در قسمت های باربر بهیچوجه در ساختمان توصیه نمی شود.

وی در ادامه بیان داشت: اما این مساله در احداث سکوهای ورزشی که علاوه بر بار استاتیک، بار دینامیکی و حرکتی را هم باید تحمل کند دقت بیشتری را می طلبد.

همه اینها در حالی است که در ورزشگاهها معمولا تعداد خیلی بیشتری از ظرفیت استاندارد در روی سکوها قرار می گیرند که مسئولین علاوه بر پیش بینی های معمول این موارد را نیز می بایست در نظر بگیرند.

بنابراین به مسئولین محترم هیات فوتبال خوزستان، مناطق نفتخیز جنوب و دستگاههای ناظر توصیه می شود با دقت بیشتری این مسائل را در نظر داشته باشند، چرا که خدای ناکرده یک سهل انگاری در تامین ایمنی این ورزشگاه می تواند خطرات جبران ناپذیری را به بار آورد.









تصاویر/ سپنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
3
8
بازرسی فنی جوش مگه ندارن؟ برای کنتری نفرات و متریال؟ /
کارگر توی ارتفاع بدون کلاه ایمنی و یراق ایمنی برای جلوگیری از سقوط باید بسته باشد
کلاه برای جلوگیری از برخورد سر به استراکچر در حین سقوط و یراق برای نگه داشتن کارگر
عجببببب
کهیش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
9
خدا وکیلی این چکاری است که دراین ورزشگاه انجام میشود , حرف اول در کارها بخصوص درشرکت نفت ایمنی است آیا اینگونه کارکردن اصولی است و براساس ایمنی انجام میشود
در فقیر ترین کشور دنیا نیز اینجور کارکردن پیدا نمیشود
با کمی شور و شوق این جوانان - همه این آهن آلات پوسیده از جا کنده و یا باعث خسارت جانی برای تماشاچیان میشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
8
لطفا این تیم را تضعیف نکنید و به فکر تقویت روحیه تیم باشید
رضا از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
9
زنگ زدگی سطح آهن آلات ، لزوما به معنای پوسیدگی آنها نیست. کافی است چند قطعه آهن ، برای مدت چند روز در محل انبارش کارگاه باقی بمانند تا لایه ای از زنگ آهن بر روی آن تشکیل شود. ضمن اینکه احتمالا پس از اتمام عملیات ساخت استراکچر ، عملیات زنگ زدایی و سپس رنگ آمیزی ، انجام خواهد پذیرفت و حتی ممکن است بنا به تشخیص کارشناس طراحی پروژه ، عملیات سندبلاست بر روی استراکچر صورت پذیرد.
ولی در خصوص وضعیت رعایت نکات ایمنی در کارگاه ، وضعیتی که در تصاویر مشاهده می شود یک افتضاح به تمام معناست. کارگران بدون لباس کار مناسب ، کلاه ایمنی و کمربند جهت کار در ارتفاع ، در حال فعالیت هستند که به هبچ وجه چنین وضعیتی علی الخصوص از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که خود از مدعیان HSE در پروژه ها می باشد پذیرفته نیست.
حاتمی کاهکش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
4
آقا رضا از اهواز / پسر خوب تو که خوزستانی هستی حتمن میدونی که خوزستان 8ماه تابستان دارد با گرمای شدید و سرسام آور به نظر شما و کارشناسان آیا در این گرما میتوان بر روی این آهن آلاتی که گرما را به چند برابر میرساند نشست
حتا قابل فکر کردن هم نیست چه برسد به نشستن و یا دست زدن به این به قول آقایان سکوهای تماشاچی ها
واقعن برای مسئولین شهر و کارشناسان مربوطه باید تاسف خورد
مگر ساخت سکو با سازه مناسب و سایبان در این فضای کوچک چقدر هزینه بر یا وقت میخواهد
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
4
مگر توی گرمای خوزستان میشود روی این تیکه فلزها نشست

معلوم هست اینها دارند توی این شهر چکار میکنند
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
3
حالا چون مردم مجبورند باید با عذاب فوتبال تماشا کنند
محمد رمضانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
0
0
انشاالله که هر تصمیمی گرفته میشه عوامل محیطی در نظر گرفته بشه.گرمی هوا در فصل تابستان غیر قابل تحمله.در ضمن عملیات زنگ زدایی (sand blast) مشکل رو حل میکنه دوستان نگران نباشن.
حمید مرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
در زمان برطرف کردن نواقص شرکت آژندنوآور هم سکوی تماشاچیانی پیشنهاد نمود که هم پیش ساخته بود و در مجموعه فقط مراحل مونتاژ آن انجام میگرفت و هم سازه گالوانیزه گرم بود که کاملا مقاوم در شرایط آب و هوایی مرطوب هست و مسیر تردد و محل نشیمن از مواد پلاستیکی برای زیبایی و راحتی تماشاگر استفاده میشود ولی در آن زمان به خاطر شرایط مالی مورد قبول مسولان قرار نگرفت
:
:
:
آخرین اخبار