تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۴۰۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله موسوی جزایری مطرح کرد ؛
برپایی کنگره امام شناسی در نجف اشرف
امام جمعه اهواز با اشاره به برپایی مراسمات گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) گفت: کنگره‌ای باشکوه با عنوان امام شناسی در نجف اشرف با استقبال مردم این کشور برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به برپایی مراسم های با شکوه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در جهان اظهار کرد: کنگره‌ای باشکوه امام شناسی با هدف تجلیل از مقام امام ‌راحل در نجف اشرف برگزار شد که بنده در آن سخنانی پیرامون مسئله ولایت فقیه بیان کردم و با استقبال گیر مواجه شد.

امام جمعه اهواز به حضور میلیونی مردم در مرقد مطهر امام خمینی(ره) در سالگرد ارتحال ایشان اشاره کرد و افزود: این حضور تجدید بیعت مردم با ولی فقیه و آرمان های امام راحل بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه گفت: انقلاب اسلامی گسترده ای جهانی پیدا کرده و اتحاد کشورهای اسلامی می تواند سد محکمی در برابر دسیسه های استکبار جهانی باشد.

آیت‌الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت آیت الله سعیدی، در زندان های طاغوت به دست نیروهای ساواک اشاره کرد و گفت: این روحانی مبارز به جرم ارادت به امام خمینی(ره)، به شهادت رسید.

وی در ادامه به بیماری آیت‌الله مهدی کنی و بستری شدن وی در بیمارستان اشاره  و بیان کرد: به راستی که ایشان عالمی مجاهد و مبارز بود که چندی پیش در پس از شرکت در مراسم سالروز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران دچار عارضه ای قلبی شده و به کما فرو رفت؛ از این رو از خداوند متعال عاجزانه خواستار شفای ایشان هستیم.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان سخنان خود تصریح کرد: آیت الله مهدی کنی یکی از شاگردان برجسته امام بود که در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خدمات ارزنده ای را به نظان ایران ارائه کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار