تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۴۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
وزارت کار خود را متولی ایجاد اشتغال نمی‌داند
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را متولی ایجاد اشتغال در جامعه نمی داند.

سید راضی نوری اظهار کرد: وقتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس می کشانیم تا درباره توضیح دهد برای اشتغال چه کرده است می‌گوید بر اساس اساسنامه, این وزارتخانه و ادارات کار مسئول کارآفرینی نیستند.

وی با بیان اینکه باید متولی اشتغال در کشور مشخص شود تاکید کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که شما باید طرحی را داشته باشید که ایجاد اشتغال جزو ملزومات کار این وزارتخانه باشد که به نظر بنده نیز باید در این مسئله تجدید نظر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال, متولی خاصی در قانون مشخص نشده که ضروری است متولی آن مشخص شود تا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند.

وی در همین زمینه افزود: چندین بار از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اشتغال سوال کردیم و در جوابمان گفت که شما ثابت کن که ما متولی ایجاد اشتغال هستیم؛ مجموعه ما پشتیبان کارگر و کار است نه این که ایجاد اشتغال کند.

نوری با تاکید بر این نکته که ایجاد اشتغال کار آسانی نیست تصریح کرد: در این زمینه نیاز به یک عزم عمومی است خود دولت باید به این مسئله وارد شود نه اینکه توپ را در زمین وزیر کار بیندازیم و وی هم شانه خالی کند.

به گفته وی، باید شورایی باشد که به صورت خاص مسئله اشتغال را پیگیری کند، این طور می‌شود مشکل را حل کرد و جوابگوی مردم و جوانان بیکار باشیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شورای اشتغال تشکیل می‌شود بیان کرد: بله جلسات این شورا انجام می‌شود ولی باید در نظر داشته باشیم که ایجاد شغل کار آسانی نیست, مسئولان با توجه به فرصت‌های داخل کشور و استفاده از تجربیات کشورهای دیگر در فکر ایجاد اشتغال باشند.

وی مهمترین دغدغه خانواده ها و جوانان را اشتغال اعلام کرد و گفت: اگر اشتغال ایجاد شود خیلی از مشکلات حل می‌شود وقتی نیروی جوان ما مشغول کار باشد نابهنجاری و بزه در جامعه کم می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار