تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۲
کد خبر: ۶۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دمای جنوب خوزستان به 51 درجه رسيد
با تداوم افزايش طاقت‌فرساي گرماي هوا براي دومين روز متوالي، دماي شهرهاي جنوب خوزستان در بيشترين حالت خود به 51 درجه سانتي‌گراد رسيد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس ، باتوجه به پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي استان خوزستان، افزايش طاقت‌فرساي دما از اواسط هفته در استان و شهرهاي جنوب خوزستان متصور بود.
امروز براي دومين روز متوالي گرماي طاقت‌فرساي هوا در شهرهاي آبادان و خرمشهر فعاليت‌هاي روزانه را براي شهروندان مشكل كرده است.
در اين ميان كارگراني كه در بخش‌هاي مختلف حرارت زا و تنش‌زاي صنعتي شاغل هستند، دچار بيشترين آسيب‌هاي جسمي و روحي مي‌شوند.
كودكان آباداني و خرمشهري كه نياز به تفريح در محيط هاي باز و آزاد دارند متاسفانه اين روز از اين حق طبيعي خود نيز محروم مانده‌اند و ساعات فراغت خود را در فضاهايي بسته كه مجهز به سيستم‌‌هاي خنك‌كننده است مي‌گذرانند.
رئيس اداره هواشناسي آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: دماي شهرهاي آبادان و خرمشهر در 24 ساعت گذشته به 51 درجه سانتي‌گراد رسيد.
سعيد ابراهيميان با اشاره به اينكه حداقل دماي اين شهرها در 24 ساعت گذشته 32 درجه سانتي‌گراد گزارش شده است، بيان كرد: دماي فعلي شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر 49 درجه سانتي‌گراد است.
وي با بيان اينكه دماي فعلي نسبت به ديرور يك درجه افزايش داشته، تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌شود حداكثر دماي شهرهاي آبادان و خرمشهر امروز يك درجه كاهش داشته باشد.
رئيس اداره هواشناسي آبادان افزود: بيشترين و كم‌ترين رطوبت در 24 ساعت گذشته در شهرهاي آبادان و خرمشهر به‌ترتيب 31 و هشت درصد گزارش شده است.
وي دليل بروز اين پديده را افزايش قابل ملاحظه زبانه پرارتفاع جنب حاره‌اي در لايه مياني جو دانست و ادامه داد: از چندين روز قبل انتظار افزايش قابل ملاحظه دما وجود داشت.
ابراهيميان تصريح كرد: اطلاعيه افزايش دما قبلاً به مقامات ذيربط در استانداري خوزستان ارسال شد و در حال حاضر اين وضعيت با شدت و ضعف تا اوايل هفته آينده ادامه خواهد داشت.
وي در ادامه گفت: دماي اعلام شده صرفاً مربوط به دماي هوا است و سهم تشعشعات مستقيم و غيرمستقيم به‌طور علمي از آن حذف شده و دماي احساسي توسط مردم بعضاً به 65 درجه سانتي‌گراد نيز رسيده است.
برچسب ها: خوزستان ، دمای هوا
:
:
:
آخرین اخبار