تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۴۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی شادگان خبر داد ؛
کنترل و پایش بیش از 65 مرغداری در شادگان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: 65 واحد مرغداری شهرستان شادگان مورد پایش و نظارت مستمر این اداره قرار دارند.

رضا حفیظی امروز اظهار کرد: سال گذشته تعداد 3 میلیون و 182 هزار و 305  قطعه و در سه ماهه سال جاری تعداد 620 هزار در مرغداری‌های شادگان جوجه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: تمام مراحل جوجه‌ریزی از زمان حمل آن از محل مبدأ تا ورود به مرغداری و تا رسیدن به دست مصرف کننده در سیستم‌های نرم‌افزاری خاصی ثبت شده و تحت نظارت و بازرسی‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه‌ریزی در واحدهای پرورشی شروع و تا هنگام عرضه در بازارهای مصرف ادامه دارد.

حفیظی افزود: در این نظارت‌ها مطابق با استانداردهای جهانی و بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند مورد بررسی قرار می‌گیرد و با انجام اقدامات بهداشتی و تکمیلی در راستای برقراری و ایجاد بهداشت عمومی و امنیت غذایی، بهینه‌سازی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: دامپزشکی وظیفه صیانت و حراست از بهداشت جمعیت دام و طیور را وظیفه ذاتی خود می‌داند و از فعالان در این حوزه خواست هرگونه مخاطرات بهداشتی را برای کنترل و پیشگیری به نزدیکترین مرکز دامپزشکی اطلاع‌رسانی نموده و دراجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای با دامپزشکی همکاری کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار