تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۶۴۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز خبر داد ؛
خسارت میلیاردی در پی اطلاعیه غیرقانونی به کشاورزان خوزستانی
نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: در پی اقدام غیرقانونی عوامل سازمان آب و برق در صدور اطلاعیه غیر قانونی، حداقل 400 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان خوزستانی وارد شد.

فاضل شرفی امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: انتساب غیرواقعی ممنوعیت کشت برنج و ذرت از سوی عوامل سازمان آب و برق به ستاد خشکسالی استانداری باعث شد تا بخش عمده‌ای از کشاورزان که با هزینه‌های زیاد اراضی خود ار برای کشت آماده کرده بودند به احترام ستاد خشکسالی از کشت تابستانه این محصولات منصرف شوند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای این کشت اقدام به خرید نهاده‌های کشاورزی مانند کود و بذر کرده بودند، گفت: متأسفانه این عدم کشت باعث بروز خسارات سنگینی به کشاورزان شده و برخی کشاورزان از ناچاری اقدام به فروش نهاده‌های خریداری شده برای کشت تابستانه با نصف قیمت بازار کرده‌اند و علت آن هم این بود که کشاورزان تصور داشتند ستاد خشکسالی، ممنوعیت کشت را به درستی اعلام کرده در حالی که هیچ‌گونه ممنوعیت کشتی وجود نداشته و صرفا جعل عنوان صورت گرفته است.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه از سوی خانه کشاورز، در پی این اقدام حداقل 400 میلیارد ریال خسارت نقدی به کشاورزان وارد شده و طبق نظر حقوقدانان و مشاورین این خانه، پرداخت خسارت بر عهده عواملی است که ممنوعیت کشت را اعلام کرده‌اند.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز تأکید کرد: در صورتی که این مشکل به صورت توافقی حل نشود و خسارات پرداخت نشود با توجه به محرز و مسلم بودن جعل ممنوعیت کشت، به طور حتم این مسئله از طریق دستگاه قضایی پی‌گیری می‌شود.

شرفی گفت: اعلام ممنوعیت کشت که غیرواقعی بوده، مصداق بارز نشر اکاذیب است و به راحتی در محاکم قضایی قابل اثبات است و خانه کشاورز هم در راستای گرفتن حق و حقوق کشاورزان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
:
:
:
آخرین اخبار