تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۴۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:
ساخت‌کتابخانه‌عمومی‌در روستا رمیله‌ رامشیر
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از آغاز عملیات ساخت اولین کتابخانه عمومی در روستای رمیله رامشیر خبر داد.

لفته منصوری امروز اظهار کرد: یکی از اهداف  استراتژیک اداره کل کتابخانه‌های عمومی توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف استان خوزستان است که این موضوع در چند سال اخیر با هدف تحقق عدالت اجتماعی در استان به خوبی اجرا شده است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک سرمایه فرهنگی با کارکردهای آموزشی، فرهنگی، تأمین اوقات فراغت به یک نشانه و شاخص فرهنگی در شهرها و روستاهای استان خوزستان تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اندیشه‌ورزان خوزستانی از همه طیف‌های دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روی کتابخانه عمومی به عنوان یک خاستگاه فرهنگی برای رشد و توسعه توافق نظر وجود دارد.

منصوری در ادامه گفت: فعالیت فرهنگی اگر بخواهد تاثیرگذار و عمیق باشد، نباید به‌صورت پروژه اداره شود، بلکه باید پروسه‌ای و مبتنی بر برنامه جامع مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر نخبگان جامعه‌ای بر سر موضوعات فرهنگی اجماع نظر و وفاق نداشته باشند سازمان‌های فرهنگی زمین‌گیر می‌شوند و تأخر فرهنگی به وجود می‌آید، افزود: کتاب و کتابخوانی و کتابخانه در هسته مرکزی استراتژی توسعه فرهنگی خوزستان قرار دارد. به همین جهت نهاد کتابخانه‌های عمومی از پشتوانه بزرگی از سوی نماینده محترم ولی فقیه و علما، استاندار و مسئولان اجرایی، نمایندگان مردم در مجالس خبرگان، شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا، اساتید دانشگاه، رسانه‌های گروهی، و گروه‌های سیاسی در استان خوزستان بهره‌مند است.

منصوری افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شده است، بسیار خرسندیم که اولین اقدام فرهنگی در این شهرستان و در این منطقه در حوزه کتابخانه‌های عمومی و ساخت مجموعه‌های فرهنگی توسط این اداره کل صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: عملیات ساخت اولین کتابخانه عمومی به نام «قمر بنی‌هاشم» روستای رمیله در بخش مشراگه شهرستان رامشیر با استقبال خوب مسئولان و عموم مردم آغاز شده و این کتابخانه عمومی با زیربنای 293 مترمربع در زمینی به مساحت 500 مترمربع و با اعتبار مصوب یک میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تخصیص اولیه و برای شروع به ساخت 910 میلیون ریال از اعتبارات استانی و 2 درصد نفت و گاز برای این کتابخانه تخصیص داده شد و در تخصیص‌های بعدی نیز باقی اعتبار مصوب تخصیص داده می‌شود. همچنین پیمانکار ساخت این کتابخانه از طریق مناقصه عمومی در استان تعیین خواهد شد.

منصوری در ادامه تاکید کرد: زمین ساخت کتابخانه عمومی قمر بنی‌هاشم روستای رمیله از طرف شرکت تعاونی روستایی وحدت اهدا شده است.

منصوری در پایان گفت: این کتابخانه دارای یک سالن مخزن، دو سالن مطالعه مجزای خواهران و برادران، کافی نت، بخش کودک، بخش مرجع، بخش نشریات و بخش امانت خواهد بود که در نقشه این کتابخانه در نظر گرفته شده است.
:
:
:
آخرین اخبار