تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۴۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی شوش خبر داد ؛
برداشت 210 هزار تن گندم از مزارع شوش
رئیس جهاد کشاورزی شوش از برداشت 210 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت گندم همچنان ادامه دارد.

علیرضا ملک‌زاده امروز اظهار کرد: شهرستان شوش یکی از قطب‌های تولیدکننده گندم به شمار می‌آید و به این دلیل برداشت گندم در این شهرستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: برداشت گندم از مزارع از اواخر فروردین ماه سال‌جاری آغاز شده است و به این دلیل نظارت بسیار زیادی بر برداشت محصول و تحویل گندم به مراکز خرید تعیین شده انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری در سطح شهرستان شوش تا کنون 210 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و این میزان بر اساس برآوردها کمتر از حد انتظار است.

ملک‌زاده تاکید کرد: شهرستان شوش از نظر میزان سطح زیر کشت محصول گندم و میزان برداشت این محصول در سطح استان و کشور دارای رکورد است و این شهرستان به قطب تولید گندم مشهور شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌جاری بیش از 75 هزار هکتار گندم و یک‌هزار و 200 هکتار دانه‌های روغنی کلزا در شوش کشت شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

وی با اشاره به عملکرد تولید محصول کلزا در سطح شهرستان شوش گفت: در شهرستان شوش از هر هکتار زمین زیر کشت رفته محصول کلزا 2 هزار و 700 کیلوگرم محصول کلزا برداشت شده است که بر اساس قیمت تعیین شده برای این محصول برای خرید تضمینی سود بسیار خوبی نصیب کشاورزان می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شوش گفت: توجه به بخش کشاورزی و تولیدات در این بخش می‌تواند باعث افزایش انگیزه کشاورزان برای بهبود بهره‌وری و رشد تولیدات شود.
:
:
:
آخرین اخبار