تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۴۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر:
وضعیت آموزشی خرمشهر رضایت‌بخش نیست
فرماندار شهرستان خرمشهر گفت: با وجود اینکه مدیریت آموزش پرورش و مجموعه آن ثابت کرده‌اند که برنامه محور هستند اما وضعیت آموزشی شهرستان رضایت‌بخش نیست.

عبدالله حسینی روز گذشته در جلسه ستاد پروژه مهر و در جمع مدیران و اعضا انجمن های اولیا و مربیان خرمشهر مشارکت مردم را در تمام زمینه‌ها مهم و اساسی خواند و افزود: امروزه بدون حضور و مشارکت مردم نمی‌توان در کارها موفق بود.

وی اذعان کرد: مشارکت مردم در هر زمینه‌ای از جمله امنیت اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، بهداشت، آموزش و پرورش کتاب کتابخوانی ضروری است و بدون جلب مشارکت مردمی خروجی خوبی نخواهیم داشت.

فرماندار خرمشهر با بیان این مطلب که نباید به اعتبارات قطره چکانی دستگاه‌ها اتکا کرد، خاطر نشان کرد: سال گذشته آموزش و پرورش با بخش کمی از اعتبارات کار کرد و این حرکت عظیمی بود.

وی تصریح کرد: باید مسائل مختلفی از جمله کمبودها و امکانات مورد نیاز مدارس، شان و منزلت مدیر و معلم و افت تحصیلی دانش آموزان را در استمرار روش‌های قدیمی لحاظ شود.

حسینی با اشاره به این مطلب که از بین یک‌هزار و 500 ورودی دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر تنها 7 درصد بومی شهرستان‌های خرمشهر و آبادان هستند عنوان کرد: این آمار، آمار خوبی نیست و باید بستری را فراهم کرد که دانش آموز متوسط نیز به دانشگاه دولتی راه یابد.

فرماندار خرمشهر انجمن اولیا و مربیان را حلقه مفقوده بین خانواده‌ها و کادر تصمیم گیری آموزش و پرورش خطاب کرد و گفت: انجمن اولیا و مربیان حلقه مفقوده بین خانواده‌ها و کادر تصمیم گیری آموزش و پرورش است و مسئولیت‌های سنگینی را برعهده دارد.

وی افزود: انجمن اولیا و مربیان مسئولیت‌های مختلفی همچون کمک به ایجاد روحیه مسئولیت پذیری آینده نگری و فراهم سازی بستر مناسب برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی رایج در بین دانش آموزان و فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف همچون رعایت بهداشت عمومی را داراست.

حسینی با اشاره به اقدامات آموزشی در کشورهای مختلف اذعان کرد: ما به اندازه خودمان و کشور خودمان می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت در امر تعلیم و تربیت عنوان کرد: لزوم مشارکت مردم به صورت مصوبه‌ای در شورای اداری آموزش و پرورش به تصویب رسیده و آموزش و پرورش مسئولیت برنامه ریزی و اجرای آن را پذیرفته است.

فرماندار شهرستان خرمشهر در پایان بیان کرد: وضعیت آموزشی شهرستان رضایت بخش نیست با وجود اینکه مدیریت آموزش پرورش  و مجموعه آن ثابت کرده‌اند  که برنامه محور هستند اما عزم و همت همگانی نیاز است تا وضعیت آموزشی شهر از  حالت فعلی خارج شود.

نشست ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش خرمشهر، در دو روز و با حضور فرماندار، بخشدار، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر و نماینده آموزش و پرورش مینوشهر، مدیران مدارس و اعضا انجمن‌های اولیا و مربیان در سه مقطع تحصیلی در سینما نخل خرمشهر برگزار شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار