تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۶۴۲۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام‌بیش‌از 270هزارنفر دربیمه‌سلامت‌خوزستان
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از ثبت نام 270هزار و 706نفر از شهروندان خوزستانی در سامانه بیمه سلامت خبر داد.

دکتر احسان الله منفرد نیاکی افزود: از این تعداد افراد ثبت نام شده، حدود 192هزار نفر مجاز به دریافت دفترچه بیمه سلامت شناخته شدند که دفترچه 170 هزار نفر از طریق دفاتر پیشخوان دولت در 16 شهر استان خوزستان صادر شده است.

وی گفت: 22 هزار دفترچه دیگر نیز در حال چاپ است که به تدریج در اختیار افراد زیرپوشش که فاقد هرگونه بیمه باشند قرار می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان در ادامه گفت: از مجموع افراد ثبت نام شده در سامانه بیمه سلامت 10هزار و 780نفر به نوعی از خدمات دیگر سازمان های بیمه گر استفاده کرده و 10هزار نفر دیگر نیز زیرپوشش کمیته امداد بوده که به آنان نیز دفترچه بیمه سلامت تعلق نمی گیرد.

وی اظهار داشت: وضعیت 50هزار نفر باقی مانده که در سامانه ثبت نام کرده اند در حال بررسی است و درصورتی که مشخص شود زیرپوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند برای آنان نیز دفترچه بیمه سلامت صادر می شود.

دکتر منفرد نیاکی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت مخصوص شهرهای بالای 20هزار نفر بوده و شامل روستاها نمی شود افزود: در این مرحله شهروندان ساکن 16شهر بالای 20هزار نفر در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در ادامه گفت: کار صدور دفترچه بیمه سلامت از سوم خرداد به صورت آزمایشی شروع و در پنجم خرداد چاپ دفترچه به صورت انبوه عملیاتی شد.

وی هزینه چاپ هر دفترچه بیمه سلامت را 10هزار ریال عنوان کرد و گفت: هزینه های مربوط به چاپ و ثبت نام در سامانه بیمه سلامت توسط دفاتر پیشخوان دولت دریافت می شود.

بنا به این گزارش ثبت نام در سامانه bimesalamat.irبرای افراد و خانوارهای شهری که زیرپوشش بیمه ای نبودند از اول اردیبهشت شروع شد و هم اکنون نیز این سامانه برای ثبت نام فعال می باشد.

بیمه سلامت در راستای اجرای طرح تحول بیمه سلامت در دولت تدبیرو امید عملیاتی شد.

براساس این طرح همه بیماران بستری در بیمارستان های دولتی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند تنها 10درصد همه هزینه های بستری را پرداخت می کنند که این رقم برای روستاییان پنج درصد است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: بیمه سلامت ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار