تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۶۴۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خریدتضمینی 940 هزار تن گندم توسط مراکزخرید
مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید بیش از 940 هزار تن گندم توسط مراکز خرید گندم وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی و شرکت غله و بازرگانی به‌صورت تضمینی خبرداد.

هرمز خواجوی عنوان‌کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و غیر مفید 2 درصد با قیمت یک هزار و 50 تومان و با همین میزان افت، گندم دروم را با همه قیمت یک هزار و 80 تومان خریداری می‌کنند. همچنین خرید گندم که از اواخر فروردین‌ماه به صورت رسمی در استان آغاز شده تا اواخر خردادماه ادامه دارد.
 
وی افزود: این میزان گندم توسط 96 مرکز خریداری شده است. همچنین تاکنون 980 میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید پرداخت شده و مابقی در صف پرداخت بانک است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح‌کرد: سال‌گذشته تا پایان فصل خرید 721 هزار تن گندم خریداری شد ولی امسال ابتدای فصل تاکنون بیش از 940 هزار تن خرید و همچنان ادامه دارد. شهرستان‌های اهواز، دشت‌آزادگان، شوش، دزفول، شوشتر، اندیمشک، رامهرمز و بهبهان عمده‌ترین مراکز تولید گندم استان هستند. مبالغ خرید گندم از کشاورزان پس از تحویل گندم از طریق شعب بانک سپه پرداخت می‌شود.

خواجوی در مورد خرید تضمینی کلزا نيز گفت: تاکنون بیش از 4 هزار و 354 تن دانه روغنی کلزا توسط مراکز خرید وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی خریداری شده است. زمان خرید این محصول از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان خردادماه است و تعاون روستایی در امر خرید هیچ محدودیتی ندارد.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا یک هزار و 900 تومان اعلام شده است. در همه شهرستان‌ها، مراکز خرید آمادگی خرید کلزای تضمینی را دارند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح‌کرد: اين اداره در دهه 1340 به استناد ماده 3 قانون اصلاحات اراضی و تعاون روستایی و ماده 7 قانون تشکیل بانک تعاون کشاورزی ایران جهت تابعیت از برنامه‌های وزارت اصلاحات اراضی و تعاون روستایی تشکیل شد. سه هدف اصلی این سازمان هدایت، حمایت و نظارت بر شبکه‌های تعاونی‌های روستایی و کشاورزی است. تعاون روستایی استان طی چند سال متوالی رتبه برتر کشور در خرید توافقی محصولات کشاورزی را کسب کرده است.

خواجوی خاطرنشان‌کرد: شبکه تعاونی روستایی خوزستان با 227 اتحادیه و شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی نقش به‌سزایی در نظام توزیع در روستاها ایفا می‌کند.
برچسب ها: گندم ، خرید گندم
:
:
:
آخرین اخبار