تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
نگاه‌دولت به محیط زیست نگاهی مسوولانه است
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه نگاه دولت یازدهم به محیط زیست نگاهی مسوولانه و واقع بینانه است گفت: رییس جمهوری اولویت نخست دولت را حفاظت از محیط زیست اعلام داشته است.

احمد رضا لاهیجان زاده در آیینی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی محیط زیست در شهرستان شادگان افزود: دکتر روحانی رییس دولت تدبیر و امید هفته گذشته با حضور در سازمان محیط زیست کشور اولویت نخست دولت را حفظ محیط زیست عنوان کرد.

وی گفت: بخشی از عقب ماندگی و اشتباهات گذشته و آسیب وارد شده به محیط زیست در اقتصاد کشور تاثیرات بسزایی داشته اما می توان با ارائه برنامه هایی راهبردی این عقب ماندگی ها را جبران کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر حضور انجمن های مردم نهاد در فعالیت های زیست محیطی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم فعالیت های سازمان های مردم نهاد که حضورشان در گذشته کمرنگ تر شده بود افزایش یافته است.

لاهیجان زاده گفت: در شهرستان شادگان نیز انجمن های مردم نهاد فعالیت های موثری را در خصوص بهبود وضعیت تالاب شادگان داشته اند که نتایح این فعالیت های مثبت را در آینده خصوصاً در حوزه آموزش شاهد خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به برخی اتفاقات زیست محیطی در کشور افزود: به دلیل برخی فعالیت های اقتصادی و صنعتی، بسیاری از تالاب های کشور و جنگل های زاگرسی در حال خشک شدن است.

لاهیجان زاده گفت: دو تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان در خوزستان به دلیل فعالیت های صنعتی انجام شده در این تالاب ها در سال های گذشته متحمل خسارات بسیاری شده اند.

وی بیان کرد: در بخش تالاب ها در سال جاری مبلغ 550 میلیارد ریال اعتبار ملی برای احیاء تالاب های کشور اختصاص داده شده که امیدواریم بتوانیم بخش قابل توجهی از این اعتبارات را جذب کنیم.

این مقام مسوول افزود: تا اواخر سال گذشته خوزستان رتبه اول کشور در بخش جذب اعتبارات احیاء تالاب ها را داشت و مبلغ 80 میلیارد ریال اعتبار در این بخش جذب شد.

وی بیان کرد: جذب سرمایه گذار برای توسعه بخش گردشگری تالاب شادگان نیزیکی از برنامه های مهم مسوولان در استان خوزستان است.

لاهیجان زاده با بیان اینکه یکی از کاربری های تالاب ها صیادی ماهی است گفت: طرح بچه ریزی ماهی در تالاب شادگان برای احیاء مجدد تالاب و رونق صید و صیادی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم از جمله دیگر برنامه های در این تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پرداخت عوارض آلایندگی به شادگان گفت: در سال های گذشته با وجود اینکه این شهرستان در مجاورت برخی صنایع آلاینده قرار داشت اما عوارض آلایندگی به شادگان تعلق نمی گرفت که در سال جاری این مشکل حل شده است.

در ادامه فرماندار شادگان با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی نقشی تعیین کننده در اتخاذ مواضع سیاسی تمامی کشور های جهان دارد بیان کرد: در چند دهه اخیر مسئله محیط زیست نقشی اساسی در تصمیم گیری های کلان سیاسی جهان داشته است.

عبدالزهرا سنواتی افزود: 15 خرداد روز جهانی محیط زیست و تنوع زیستی است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به شعار هایی هرساله این روز جهانی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست به حفاظت نیاز دارد بیان کرد: اگر امروز از تالاب شادگان که محل امرار معاش ساکنین آن است حفاظت نشود در آینده ای نه چندان دور این تالاب به باتلاقی تبدیل خواهد شد که دیگر قادر به تامین نیاز های مردم ساکن در این تالاب نخواهد بود.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از فعالیت محیط زیست شادگان با حضور مسوولان این شهرستان هجدهمین مرکز ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در شادگان افتتاح شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار