تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۴۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان :
برداشتن دژ خاکی اروند سبب رونق اقتصادی می‌شود
استاندار خوزستان گفت: برداشتن دژ خاکی حاشیه اروند رود سبب عجین شدن مردم با امنیت منطقه، رونق اقتصادی و آشتی مردم با رودخانه اروند می شود.

عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در آئین آغاز عملیات برداشتن دژ خاکی حاشیه اروند رود افزود: هر کس از منظر و نگاه خود به این مقوله نگاه می کند اما آنچه مهم است كه این خاکریز و سایر خاکریزها مجموعه های با ارزشی از دوران دفاع مقدس هستند.

وی اظهار کرد: همگی می دانند که چه روزهای سختی بر این مناطق گذشته و چه کسانی برای حفظ کیان مملکت اسلامی در پس این خاکریزها شهید شدند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آثار دفاع مقدس بیانگر اقتدار و آبروی مردانی است که با خون سرخشان به متجاوزان اجازه ورود و تصرف منطقه را ندادند، تصریح کرد: این خاکریزها آغشته به خون شهیدانی است که شهرهای مرزی را از هجوم ددمنشانه دشمنان حفظ کردند.
 
مقتدايي یادآور شد: هر چقدر بتوانیم در حفظ آثار به جای مانده از دوران دفاع مقدس بکوشیم خوب است اما به منظور آشتی مردم با رودخانه اروند، رونق اقتصادی منطقه و عجین شدن مردم با امنیت منطقه کار برداشتن این دژ خاکی از امروز آغاز شده است.

وی گفت: از نکات قابل توجه در بحث دفاع مقدس آن است که مردم خودشان مدافع بودند، از دهانه اروند رود (نمره چهار) تا طلائیه این حضور مردم بود که با کمترین امکانات و در شرایطی نابرابر نسبت به تجهیزات و ادوات دشمن در ابتدای آغاز دفاع مقدس جانانه از کیان این مرز و بوم دفاع کردند.

استاندار خوزستان افزود: بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته باید دژ خاکی حاشیه اروند رود برداشته شود و  امنیت ملی با حضور خود مردم تامین و ایجاد شود.

مقتدايي اظهار کرد: جوان ها باید بدانند که مردان بزرگی برای این خاکریزها عمر و جان خود را فدا کردند تا جمهوری اسلامی پایدار بماند و در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی تصریح کرد: این نقطه جزء نقاط حساس و استراتژیک است و تدبیر به گونه ای خواهد بود که مردم کاملا احساس امنیت خواهند داشت.

استاندار خوزستان یادآورشد: به رغم حساسیت های موجود براي برداشتن این خاکریزها اما با تدابیر اندیشیده شده، ضمن برداشته شدن این دژ خاکی امنیت ملی همچنان توسط این مردم پایدار و برقرار باقی می ماند.

مقتدایی با قدردانی از تلاش تمامی دست اندرکاران این امر اعم از ارتش، سپاه، بسیج و سایر دستگاه های اجرایی و نمایندگان گفت: امید می رود تا با اجرای به موقع و مناسب تصمیمات دولت تدبیر و امید بتوانیم نشاط، شادمانی و سرزندگی را به مردم ولایی، مومن، خونگرم و قانع آبادان هدیه کنیم.

وی افزود: انجام این کار افتخار بزرگی است برای ما تا بتوانیم با انجام آن رونق اقتصادی و سرزندگی و نشاط را در میان مردم ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه عملیات برداشتن این دژ خاکی توسط افرادی انجام می شود که خود زمانی به عنوان رزمنده در این منطقه به مقابله با دشمن بعثی پرداخته بودند.

مقتدايي تصریح کرد: پس از اتمام برداشتن این دژ، محل تحویل شهرداری، شورای اسلامی شهر و فرمانداری داده می شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: تعامل با نیروهای مرزبانی براي برداشتن این دژ خاکی و انجام سایر برنامه ها باید به نحوی انجام گیرد تا این تعامل یک الگوی نمونه برای سراسر کشور باشد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار