تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۴۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گشت پایش سواحل کارون و اروند تشدید شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر گفت: گشت پایش سواحل رودخانه های کارون و اروند در این هفته تشدید شد.

رضا جاوید افزود: عملیات گشت پایش سواحل رودخانه های کارون و اروند با همکاری اداره بندر و دریانوردی خرمشهر برای مقابله با آلودگی نفتی، نمونه برداری از آب و رسوبات کف رودخانه ها، بررسی میزان آلودگی و شناسایی جوامع زیستی انجام می شود.

وی گفت: عملیات پایش از رودخانه کارون به سمت ˈنهر خینˈ سپس حرکت به سمت دهانه اروند رود و پالایشگاه نفت آبادان توسط شناور ˈناصر 3ˈ به صورت هشت ساعته در هر دوره اجرا می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر اضافه کرد: عملیات پایش هر دو ماه یک بار بر روی رودخانه های کارون و اروند انجام می شود ولی در این هفته به مناسبت گرامیداشت هفته حفاظت محیط زیست تشدید شده است.

وی با اشاره به مشاهده آلودگی نفتی با اجرای عملیات پایش در مقابل پایشگاه آبادان گفت: این آلودگی تا اروند صغیر در جزیره مینو پیش روی کرده است.

جاوید افزود: برای جلوگیری از پیش روی نفت در رودخانه اروند اقدام به بوم اندازی و برداشت لایه های نفتی توسط دستگاه اسکینر شد.

وی اظهار کرد: آلودگی نفتی در سطح آب رودخانه از تبادل اکسیژن جلوگیری کرده و علاوه بر خفگی آبزیان باعث ورود مواد شیمیایی و هیدروکربن سبک به بافت ماهیان و سایر آبزیان می شود.

وی افزود: این آلودگی علاوه بر ضربه زدن به اکوسیستم آب، جوامع گیاهی حاشیه رودخانه های اروند و کارون را درگیر می کند.
:
:
:
آخرین اخبار