تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۶۴۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس آموزش و پرورش خرمشهر:
هیئت امنایی شدن تاثیر منفی بر مدارس دولتی نخواهد داشت
رئیس آموزش و پرورش خرمشهر تشکیل مدارس هیئت امنایی را کمکی به رشد و ارتقای شهرستان خواند و گفت: تشکیل مدارس هیئت امنایی کمکی به رشد و ارتقای علمی و تربیتی دانش آموزان است و تشکیل آن تاثیر منفی بر مدارس دولتی نخواهد داشت.

مهدی رفیعی دهکردی در همایش مدیران مدارس شهرستان خرمشهر و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان مدارس از گرفتن مجوز برای هیئت امنایی شدن 9 مدرسه در خرمشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: مدارس خاص خدمات آموزشی مکمل ارائه می‌کنند و موجب ارتقای سطوح آموزش و پرورش شهرستان خواهند بود.

وی با بیان این اینکه هیئت امنایی شدن تاثیر منفی بر مدارس دولتی نخواهد داشت اذعان کرد: هیئت امنا نقش مشاور و پشتیبان مدیریت را ایفا خواهند کرد و نقش ما بیشتر نظارتی شده و در این صورت امکان رسیدگی بیشتر به مدارس دولتی و روستایی فراهم می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه اطلاع از سند تحول بنیادین را یک ضرورت غیر قایل انکار برای مدیران اعلام کرد و افزود: انجام کارها باید بر اساس برنامه، نیازسنجی و اولویت بندی آموزشی و اطلاع از سند تحول بنیادین باشد.

وی با بیان این مطلب که مدارس خرمشهر امسال باید به معنای واقعی مدارسی هوشمند باشند تصریح کرد: مقصود از مدارس هوشمند مدارس تنها مجهز به سیستم‌های کامپیوتری نیست .

وی اضافه کرد: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که مدیر تکلیف خود را می‌داند، انجمن اولیا  ومربیانی که با آگاهی با مدرسه همراهی می‌کنند و دانش آموزان می‌دانند مدرسه دقیقا چه می‌خواهد و نقش دقیق آنها چیست.

رفیعی دهکردی مهم‌ترین اولویت‌های تعیین شده برای سال جدید تحصیلی را برشمرد و عنوان کرد: فرهنگ کار و تلاش هوشمندانه، انجام اقدامات برنامه‌ای، کار گروهی و مشارکتی، تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری، مطالعه، ورزش و بهداشت، کسب موفقیت، قانون‌مندی  و احترام به قانون از اهم محورهای توجه آموزش و پرورش برای سال جدید است.

وی مدیریت جهادی را نوعی مدیریت عاشقانه خواند و بیان کرد: مدیریت جهادی نوعی مدیریت عاشقانه است و روز و زمان نمی‌شناسد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی در واقع یک مدیریت با عشق و آگاهی بالا است که سعی داریم با فعالیت هدفمند و هوشمندانه آن را به شکل جدی محقق کنیم.

این مدیر مسئول بر لزوم فعال سازی کتابخانه ها نیز تاکید کرد و عنوان داشت: از مدارسی که در سال گذشته سیستم کتابخانه‌ای فعال داشتند تشکر می‌کنیم و از کمبودهای این بخش مطلع هستیم.

رفیعی دهکردی در ادامه به موضوع پایگاه‌های تابستانه اوقات فراغت پرداخت و گفت: پایگاه‌های تابستانه مشخص شده‌اند و امیدواریم پایگاه‌های خوبی باشند.

وی با بیان اینکه حیف است سرمایه‌ای همچون مدارس، تابستان‌ها بلااستفاده رها شوند، گفت: مدارس را باید به پایگاه‌های تابستانه تبدیل کنیم و با استفاده از نیروهای خود زمینه غنی سازی هرچه بیشتر اوقات فراغت دانش آموزان را فراهم سازیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار