تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۶۴۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعدون زاده خواستار شد ؛
لزوم تبدیل شدن منطقه زرد مرزی به صفر مرزی در ساحل اروند رود
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از برچیده شدن دژ اروند رود، انتظار داریم که ساحل این رود را از نقطه زرد مرزی به نقطه صفر مرزی تبدیل کنند.

جواد سعدون زاده اظهار کرد: با توجه به پیگیری های یکی دو سال اخیر و مذاکرات گسترده ای که با ستاد مشترک نیروهای مسلح، قرارگاه کربلا و همچنین وزارت کشور به ویژه اداره کل مرز و مبارزه با قاچاق انجام شد، سرانجام وزارت کشور دستور تخریب دژ خاکی ساحل اروند رود از حد فاصل بازارچه ماهی در شهر آبادان تا نهر قمیجه اروند کنار را صادر کرد.
 
وی افزود: خوشبختانه امروز رسما عملیات برداشتن این دژ آغاز شد و امیدواریم که هر چه سریعتر این دژ در طول ساحل اروند رود برداشته شود و مردم ساحل اروند بتوانند به آسانی به ساحل اروند رود دسترسی داشته باشند و از مزایای طبیعی و اقتصادی آن به خوبی بهره گیرند.
 
وی بیان کرد: به سهم خود این رخداد مسرت بخش را به مردم شهرستان آبادان تبریک می گویم و امیدوارم با این کار منطقه زرد مرزی به منطقه صفر مرزی تبدیل شود تا مردم ساحل اروند کنار به نقطه خط تالوگ یعنی خط وسط رودخانه اروند بدون اخذ مجوز دسترسی داشته باشند.
 
سعدون زاده عنوان کرد: برداشتن این دژ خاکی امروز با حضور استاندار خوزستان و هیئت همراه در آبادان به طور رسمی آغاز شد. از اینجا به بعد ضروری است استاندار خوزستان با هماهنگی شورای تامین استان، بحث تبدیل شدن منطقه زرد مرزی اروند به منطقه صفر مرزی را دنبال کند و باید این پیشنهاد از طرف شورای تامین استان به وزارت کشور ارائه شود که قطعا با موافقت کلی روبه رو خواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار