تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۶۴۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول فرهنگی سپاه بهبهان:
4 آبان در تقویم کشور به نام بهبهان ثبت می‌شود
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه بهبهان گفت: در تقویم رسمی کشور روز چهارم آبان به نام شهرستان بهبهان ثبت می‌شود.

اصغر محمدپور امروز اظهار داشت: در پی ثبت روزهای ماندگار به ویژه در حوزه انقلاب اسلامی و ثبت این روزها در تقویم انقلاب اسلامی، برآن شدیم تا روزی را به نام شهرستان بهبهان انتخاب کنیم.

وی افزود: پس از مشورت با مسئولان، اساتید حوزه و دانشگاه و مسئولان فرهنگی شهرستان، چهارم آبان ماه، سالروز حمله موشکی به مدرسه «شهید حمدالله پیروز» که بازتاب کشوری و حتی جهانی داشته را به عنوان روز شهرستان بهبهان انتخاب کردیم.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه بهبهان علت انتخاب چهارم آبان به عنوان روز شهرستان بهبهان را به شهادت رسیدن 74 دانش‌آموز و معلم در یک زمان و مکان عنوان کرد و تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) نیز بعد از این واقعه پیام و سخنرانی تاریخی مبنی بر مظلومیت بهبهان داشتند.

محمدپور گفت: اهداف دیگر انتخاب این روز، انتقال و ترویج فرهنگ ارزشمند شهادت به نسل جوان و یادآوری حماسه‌ها در حوزه انقلاب، تحکیم پیوند ارزشی ـ فرهنگی نسل‌های گذشته با نسل جوان امروز، ثبت و ضبط و انتقال ارزش‌های خلق شده در دوران جنگ تحمیلی برای تمامی نسل‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: فضاسازی فرهنگی در جامعه و تقویت غیرت ایرانی نسبت به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد روحیه همبستگی و یکپارچگی در زنده نگه داشتن روز شهرستان، ثبت این روز در تقویم و سالنامه جمهوری اسلامی و ایجاد شور و شعف در میان مردم به طوری که مردم خود صحنه‌گردان مراسم‌های مربوط به این روز باشند از دیگر اهداف انتخاب سالروز حمله موشکی به مدرسه «شهید پیروز» به عنوان روز شهرستان بهبهان است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: بهبهان
:
:
:
آخرین اخبار