تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۶۴۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از جلسه شورای شهر اهواز
اعضای شورای اسلامی شهراهواز در جلسه علنی این شورا با نشان دادن کارت های سبز موافقت خود را با اجرای لایحه پرداخت حق مسکن به کارکنان شهرداری اهواز، سه برابر بیشتر از مبلغ شده در قانون کار اعلام کردند.

در چهل و سومین جلسه شورای شهر اهواز که عصر دوشنبه در محل سالن این شورای برگزار شد حسین حیدری در خصوص لایحه حق مسکن کارکنان شهرداری اهواز گفت: سه سال قبل و با تصویب این لایحه در شورای شهر اهواز معین شد که مبلغی 820 هزار ریال تا یک میلیون و200 هزار ریال به عنوان حق مسکن به کارکنان شهرداری پرداخت شود.

وی افزود: بر اساس قانون کار سقف مبلغ حق مسکن کارکنان 400 هزار ریال است اما در سه سال گذشته مبلغی حدود سه برابر قانون کار به کارکنان شهرداری پرداخت شده است.

این عضو شواری شهر گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته کارکنان شهرداری این مبلغ را دریافت کرده اند کمیسیون برنامه و بودجه شورا با ادامه پرداخت مبلغ تعیین شده از سه سال قبل تاکنون موافقت کرده است.

سید جواد رضوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز در مخالفت با این لایحه بیان کرد: دلیلی وجود ندارد که اگر در گذشته بی قانونی انجام شده باشد این مسئله ادامه داشته باشد.

وی افزود: در هفته گذشته نیز مبلغ 20 میلیارد ریال به سفر کارکنان شهرداری اهواز به مشهد اختصاص داده شد و شاهد پرداخت مبالغ بسیار زیاد به کارکنان شهرداری اهواز به عنوان پاداش هستیم که این مسئله موجب اعتراض رئیس شورای شهر نیز شده است.

در ادامه با وجود مخالفت های انجام شده لایحه حق مسکن کارکنان شهرداری اهواز تایید شد.

*لایحه دریافت و افزایش بهای خدمات شهری از آرایشگاه های زنانه و بنگاه های معاملات ملکی نیز در جلسه شورای شهر اهواز مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل عدم توافق اعضای شورای شهر ،این لایحه به کمیسیون برنامه و بوجه شورای شهر اهواز برگشت داده شد.

*ˈعاشور سواری پور دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور این جلسه شورای شهر اهواز ،با هشدار نسبت به وضعیت سگ های ولکرد در مناطق شهری اهواز گفت: در برخی از مناطق برخوردار و غیر برخوردار شهر اهواز شاهد حضور سگ های ولگرد هستیم که معاونت خدمات شهری شهرداری اهوازباید هرچه سریعتر راه حلی برای این مشکل ارایه دهد.

وی خواستار حضور شهردار اهواز در جلسه شورای شهر شد و گفت: تاکنون مکاتبات بسیاری با شهردار اهواز و شهرداران نواحی مختلف شهر اهواز انجام شده اما به هیچ کدام از این مکاتبات پاسخ داده نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین خواستار پرداخت حقوق عقب افتاده کارکنان بازنشسته شهرداری اهواز شد و افزود: بهتر است شهردارهای مناطق از اخراج بی دلیل کارگران خودداری کند.

سواری پور خواستار پاسخ گویی غلامرضا براتی مدیر عامل شرکت آبفا اهواز نسبت به مشکلات این شهر شد و گفت: مدیر عامل آبفا اهواز باید پاسخ گوی مشکل افت فشار آب در اهواز و بوی نامطبوع فاضلاب در تمامی نقاط شهر و بسیاری مشکلات دیگر باشد.

*حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه خواهان حضور اساتید دانشگاهی در کمیسیون فرهنگی شورا شهر اهواز برای معرفی الگویی مناسب به جوانان شد .

*احمد باورصاد عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور این شورای گفت: در برخی از شهرداری های نواحی شهر اهواز شهرداران اقدام به اخراج کارگران کرده اند در صورتی که خبر ها حاکی است شهرداری اهواز در حال خرید ماشین های شاسی بلند و گران قیمت برای مدیران است.

وی بیان کرد: تمامی اعضای شورای شهر اهواز با هدر دادن پول بیت المال مخالف هستند.

*حجت الاسلام کاظم سواری نیز در این جلسه با اشاره به نطق های پیش از دستور جلسه اعضاء شورای اسلامی شهر اهواز گفت: از ابتدای تشکیل شورای شهر تاکنون شهرداری اهواز به هیچ کدام از نطق های اعضاء شورای شهر پاسخ نداده است.

وی افزود: اعضاء شورای شهر منتخبان مردم هستند و شهردار نیز منتخب شورا است لذا شهردار اهواز موظف است به ابهامات اعضاء شورای شهر پاسخ دهد.

*رامی علاسوند رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با بیان اینکه در این خصوص به شهردار پیام کتبی داده شده است گفت: از این پس اگر شهردار اهواز ،معاونین و شهرداران مناطق به سوالات اعضاء شورای شهر پاسخ ندهند لوایح ارسال شده از سوی شهرداری بررسی نخواهد شد.

*در پایان این جلسه نامه شهرداری برای انتخاب 5 نفر از اعضاء شورای شهر برای عضویت در شورای عالی برنامه ریزی شهرداری بررسی شد که به دلیل ارائه نکردن دستور العمل و اساس نامه این شورا به اعضاء ، مقرر شد موضوع این نامه در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار