تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۴۳۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
مبارزه با قاچاق نیازمند مدیریت جهادی است
فرماندار شهرستان شوش بر ضرورت مدیریت جهادی در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

رضا نجاتی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شوش اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری باید از تولید کالاهای داخلی حمایت کرده و با حمایت از تولیدات داخلی موجبات کاهش قاچاق کالای خارجی را فراهم و با فرهنگ سازی در خصوص مصرف کالاهای تولید داخل موجبات رونق اقتصادی کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: انجام امور فرهنگي و تغيير ذائقه هموطنان براي عدم استفاده از كالاهاي قاچاق نياز به صرف زمان و مطالعه دارد و اعضاي ستاد بايد براي آن اهتمام داشته باشد. باید تدابیری اتخاذ کنیم تا سلامت چرخه اقتصادی در شهرستان تقویت و از قاچاق کالا و ارز پیشگیری شود و با حمایت از تولید داخلی موجبات توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان را فراهم کنیم.

نجاتی با بیان لزوم شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب وضرورت برخورد جدی با واحدهایی که مبادرات بهفروش کالای قاچاق می‌کنند، افزود: انتظار می‌رود با همکاری نیروی انتظامی و ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان نظارت بر این واحدها تقویت شود.

فرماندار شوش تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یکصد تن چای خارجی،110 عدد باتری خارجی خودرو، یکصد عدد دوچرخه خارجی و 115 کیلو مواد غذایی از نوع شیلات در شهرستان شوش کشف و ضبط و در این رابطه تعداد هفت نفر دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شده اند.

فرماندار شوش همچنین در جلسه شورای ترافیک این شهرستان وجود نقاط حادثه خیز را علت بروز تصادفات و تلفات خواند و گفت: اولویت کاری شورای ترافیک شهرستان شوش رفع نقاط حادثه خیز باشد.

نجاتی اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک در کوتاه ترین زمان را نشان از فعالیت اعضای این شورا دانست و افزود: این مهم زمینه را برای کاهش تصادفات و تلفات فراهم می سازد.

فرماندار شوش تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در شهرستان ضروری است و همه باید تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات ترافیک شهرستان برطرف شود. یکی از عمده وظیفه‌های شورای ترافیک شهرستان‌ شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان است، لذا در این راستا نه تنها یک نهاد بلکه همه مسئولان و مردم موظف به انجام برخی امور هستند که به کاهش بار ترافیک در شهرستان می‌انجامد.

نجاتی افزود: وجود برخی از سرعت‌گاه‌های غیر استاندارد در شهر مشکلات عدیده‌ای را برای راننده‌ها بوجود آورده که لازم است در اسرع وقت این موضوع در اولویت دستورات شهرداری قرار گرفته و نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

وی با انتقاد از نگاه بخشی و یک سویه به مشکلات ترافیکی شهر گفت: همکاری و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی عضو شورای ترافیک در بهبود مسائل ترافیکی مهم و برجسته است و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی صحیح و همفکری در راستای خدمت هر چه بیشتر به مردم گام برداریم.

فرماندارشوش ضمن تشکر از عملکرد اعضای شورای ترافیک بویژه شهرداری شوش به مواردی از جمله خط کشی معابر داخل شهر، ایمن سازی محورهای مواصلاتی، لکه گیری و آسفالت خیابان های سطح شهر و ساماندهی سرعت گیرها تاکید کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار