تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۴۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مذاکرات دوجانبه ایران و فرانسه در ژنو
پس از این مذاکرات هیئت ایرانی به ایتالیا می رود تا علاوه بر شرکت در نشست خلع سلاح، با هیئت روسی نیز در رم گفتگو کند . مذاکرات هسته ای هیئت های ایران و آمریکا و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو سوئیس نیز دوشنبه و سه شنبه برگزار شد .

به گزارش شبکه خبر، مذاکرات دوجانبه هیات نمایندگی ایران و فرانسه درباره موضوع هسته ای کشورمان امروز در ژنو برگزار می شود . پس از این مذاکرات  هیئت ایرانی به ایتالیا می رود تا علاوه بر شرکت در نشست خلع سلاح ، فردا با هیئت روسی در رم گفتگو کند . یکشنبه 25 خرداد نیز مذاکرات  هیات های ایران و آلمان در تهران  برگزار می شود  .

مذاکرات هسته ای هیئت های نمایندگی ایران و آمریکا با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو سوئیس نیز دوشنبه و  سه شنبه برگزار شد . معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفتگوهای ایران و آمریکا را مثبت دانست و در این حال تاکید کرد : اختلافات همچنان به قوت خود باقی است.

 عباس عراقچی پس از پایان 2 روز رایزنی‌های ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمیت در ژنو اظهار داشت تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین مفید بود، و مشورت‌ها ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد : در این مذاکرات هدفی جز تثبیت حقوق ملت ایران در موضوع هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز نداریم که امیدواریم به این هدف در فرصت باقیمانده تا پایان شش ماه اول توافق ژنو برسیم .عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود: اگر چنین نشود توافق ژنو برای شش ماه دیگر تمدید می شود.

پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 قرار است (26 تا 30 خرداد) در وین برگزار شود . چهارمین دور مذاکرات ایران و 1+5  ،  24 تا 26 اردیبهشت  در وین برگزار شد . قرار بود در دور قبلی کار نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شود که به علت زیاده خواهی‌های طرف مقابل این کار محقق نشد.

مذاکرات ژنو و رم، سومین دور از مذاکرات در سطوح سیاسی و کارشناسی پس از مذاکرات وین٤ است که بدون پیشرفت محسوسی پایان یافت. پیش از این نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول ترکیه دیدار و گفت وگو کرده بودند.

هفته پیش نیز همزمان با نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، کارشناسان ایران و 1+5 در وین اتریش با یکدیگر گفت وگو کردند.
 
 با توجه به برگزاری مذاکرات در سطوح مختلف سیاسی و کارشناسی میان ایران و1+5  قبل از مذاکرات رسمی وین در 26 خرداد ماه، انتظار می رود دیدگاه های طرفین به یکدیگر نزدیک شده وموارد اختلافی آنها کاهش یابد.
برچسب ها: مذاکرات ، ژنو
:
:
:
آخرین اخبار