تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۴۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرمشهر دستخوش آزمون و خطا/ ترافیک سنگین در پل قدیم خرمشهر در پی تعمیر پل جدید
شکاف های ایجاد شده در درزهای انبساطی پل شهید جهان آرای خرمشهر به دلیل رسیدگی نکردن به موقع به آنها در سالهای گذشته، مسئولان شهرداری را مجبور به دوباره کاری و صرف هزینه های کلان براي بازسازي اين پل کرده به همین دلیل مردم خرمشهر باید ساعتها در ترافیک ایجاد شده در تنها پل قابل تردد شهر قرار بگیرند.

اینکه خرمشهر همیشه توسط مدیران نالایق دستخوش آزمون و خطا می شود یک واقعیت است، طی 24 سال گذشته پس از پایان دفاع مقدس هیچ گاه پروژه یا طرحی آغاز نشده که یا به سامان نرسیده رها شود و یا چندباره کاری در آن صورت نگرفته باشد، به همین سبب است که خرمشهر همچنان اینگونه است که می بینیم، اما اینک که قرار است پیوندهای جغرافیایی شرقی و غربی رودخانه کارون با پل سوم مستحکم تر شود نیاز است مسئولین نیم نگاهی به عملکرد اسلاف خود در دو پروژه پل های قدیم و جهان آرا داشته باشند.

پل شهید جهان آرا 10 روز مسدود شد

رئیس شورای شهر خرمشهر می گوید: به دليل ايجاد مشكلاتي در درزهاي انبساطي قديمی در اين پل و برای تعميرات و گذاشتن درزهاي انبساطي جدید توسط سازندگان، پل شهيد جهان آرا به مدت 10 روز مسدود خواهد بود.

سید جواد ادریس پور می افزاید: سازندگان پل كه از شركت ماشين سازي اراك هستند از سوي مسئولين خرمشهر برای تعميرات آن فراخوانده شده اند.

رئيس شوراي شهر خرمشهر به ترافيك ايجاد شده در پل قديم خرمشهر اشاره می کند و می افزاید: در حال حاضر تنها پل ارتباطي بين شرق و غرب رودخانه كارون پل قديم اين شهر است و ترافيك ايجاد شده كاملا طبيعي است و مردم صبور خرمشهر باید تا اتمام عمليات تعميرات پل شهيد جهان آرا صبوری به خرج دهند.

ادریس پور اظهار می کند: بودن تنها دو پل بر روي رودخانه كارون در خرمشهر جواب گوي اين همه ماشين نيست و نیاز به احداث پل سوم و چهارم در اين شهر كاملا احساس مي شود.

وی تصریح می کند: ما در گذشته در شورا مراحل تخصيص بودجه براي احداث دو پل ديگر را اعلام كرده بوديم که مراحل مطالعاتي آن در دست اجرا است.

ذوب شدن کابل های برق پل جهان آرای خرمشهر

رئیس شورای شهر خرمشهر عدم بازرسی و اقدامات غیرکارشناسانه در گذشته را عامل تخریب پل شهید جهان آرای خرمشهر و سوختن و ذوب شدن کابلهای برق این پل عنوان می کند.

سید جواد ادریس پور اظهار می کند: در سالهای اخیر به علت رها شدن و عدم رسیدگی به پل شهید جهان آرای خرمشهر که مدت زیادی از ساخت آن نمی گذرد، متأسفانه شاهد خرابی هایی در قسمت درزهای انبساطی و اعتراض و درخواست مردم در زمینه تعمیر خرابی های آن بوده ایم.

وی می افزاید: در این خصوص شورا و شهرداری با پیگیری های لازم و پس از تنظیم لایحه و تصویب در شورا برای تعمیر این پل اقدام کرده اند.

رئیس شورای شهر خرمشهر می گوید: در حین تعمیر پل شاهد عدم تدبیر مسئولان وقت در زمینه نگهداری درست و انجام کارهای غیر کارشناسانه بر روی پل و تخریب تدریجی آن بودیم که اگر اين اقدامات غير اصولي در گذشته انجام نمی شد اکنون پل این مشکل را نداشت و این همه هزینه را متقبل نمی شدیم.

ادريس پور تصریح می کند: در هنگام کار، کارگران متوجه سوختن و ذوب شدن کابل های برق عبوری از زیر پل شدند که اگر این تعمیرات در آینده انجام می شد شاید تا الان متوجه این خطر بزرگ نمی شدیم و خدایی ناکرده شاهد اتفاقات ناگوار و برق گرفتگی شهروندان می شدیم.

وي اظهار می کند: تعمیرات فعلی باعث شد علاوه بر رفع و اصلاح خرابی ها باعث پیشگیری از بروز حوادثی در آینده شود.

ضرورت احداث پل سوم خرمشهر

شهردار خرمشهر از ضرورت احداث پل سوم در این شهر بعد از ایجاد ترافیک سنگین در پل قدیم خرمشهر در پی تعمیر پل جهان آرا خبر می دهد.

محمد حویزاوی عنوان می کند: شکاف های ایجاد شده در پل شهید جهان آراي خرمشهر که باعث نگرانی ما و سایر مسئولین شهری شده باعث شد با یک حرکت جهادی و به منظور پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی، نسبت به انجام تعمیرات شکاف های پل اقدام کنیم.

وی می افزاید: در حال حاضر تعمیرات در پل شهید جهان آرا رو به اتمام است و در حال آسفالت محل تعمیرات پل هستیم.

شهردار خرمشهر ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل ایجاد ترافیک شدید به دلیل بسته بودن پل جهان آراء، به ضرورت احداث پل سوم در این شهر اشاره می کند و می افزاید: ترافیک شدید ایجاد شده در روزهای اخیر ضرورت احداث پل سوم را در خرمشهر ایجاب مي كند.

وی تصریح می کند: طی برنامه ریزی های صورت گرفته احداث پل سوم نیز که پروژه آن تعریف و توسط کارشناسان ذیربط مطالعات علمی آن در حال بررسی است ، متعاقبا پس از جذب اعتبار لازم اجرا خواهد شد.

شهردار خرمشهر در پایان می گوید: بنده تمام تلاش خود را براي عمران و آبادانی خرمشهر به کار خواهم گرفت و از هیچ کوششی دریغ نخواهم كرد.

پل قدیم خرمشهر که با همان ساختار مهندسی شده در 70 سال پیش کپی برداری شد بدون توسعه و نوآوری همراه بود از سویی دیگر نیز پروژه پل شهید جهان آرا یا پل جدید خرمشهر که قرار بود نقایص پل اول در آن پوشیده شود خود به معضلی دیگر مبدل شد تا این شاهراه بزرگ کشتیرانی منقطع شود. حال امیدواریم پل سوم خرمشهر ضمن ایجاد تسهیل در تردد زخم های دو پروژه گذشته را جبران كند.

گزارش: مهدی بحرانی پور

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار