تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۴۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خبر داد:
اختصاص 161 میلیارد ریال اعتبار به خرمشهر
فرماندار خرمشهر از اختصاص 161 میلیارد ریال اعتبار ملی به خرمشهر خبر داد و گفت: اولویت تخصیص اعتبارات مالی در بخش عمران، کشاورزی، آموزش پرورش و حمل و نقل است.

عبدالله حسینی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان خرمشهر از کاهش اعتبارت نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: هر چند روند کاهشی است اما این کاهش معقول و نسبت به کاهش کشوری خوب است.

وی ادامه داد: در بخش تملک دارایی شاهد 26 درصد کاهش در کشور و 28 درصد کاهش استانی بوده ایم و تقریبا معادل 40 درصد گذشته کاهش اعتبارت داشته‌ایم.

فرماندار خرمشهر کاهش در اعتبارات این شهرستان را معادل کاهش کشوری خواند و عنوان کرد: در خرمشهر رقم کاهش اعتبارت  نسبت به سال گذشته 25 درصد و معادل کاهش کشوری است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اعلام اینکه رقم اعتباری در نظر گرفته شده برای شهرستان درکل 161 میلیارد ریال است، اظهار کرد: از این میان بیشترین اعتبار به بخش عمران شهری و روستایی با 72 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حسینی خاطرنشان کرد: این مطلب گواه این است که دولت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و روستایی دارد.

وی بخش کشاورزی را در رتبه دوم اختصاص اعتبارت شهرستان معرفی کرد و گفت: با توجه به بحث اشتغال و توسعه کشاورزی و تاکیدات مقام معظم رهبری در تعیین 500 هزار هکتار از اراضی مناطق محروم به بخش کشاورزی، اختصاص این میزان اعتبار به اهمیت این موضوع دلالت می‌کند.

فرماندار خرمشهر اذعان کرد: خرمشهر نیز مشمول طرح رهبری است و اعتباری 32 میلیارد ریالی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که می‌توان امسال در بخش شیلات، توسعه باغات زراعی و نخیلات استفاده شود.

حسینی آموزش و پرورش را دیگر اولویت از نظر اختصاص اعتبارات برشمرد و اظهار کرد: اعتبار برای آموزش و پرورش تقریبا 22 میلیارد ریال تعیین شده است که امیدواریم با مدیریت برنامه‌ای در راستای محرومیت‌زدایی و بهینه‌سازی استفاده شود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای حمل و نقل را 20 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در ارتباط با عبور و مرور و ناوگان‌های درون شهری و برون شهری اعتبار خوبی معادل20 میلیارد ریال اختصاص یافته که شهرداری‌های خرمشهر و مینوشهر از این اعتبارات برخوردار خواهند شد.

وی علت کاهش اعتبارات را نسبت به سال گذشته کاهش نقدینگی، تحریم‌ها و مسائل اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: روند خوبی در حال طی شدن است، توجه دولت در راستای کاهش فشار بر مردم است و انتظار داریم در نیمه دوم سال با گشایش اعتبارات، بسیاری ازاین کمبودها جبران شود.

فرماندار خرمشهر در ادامه بر این نکته که این اعتبارات، تنها اعتبارات تملک دارایی هستند تاکید کرد و یادآور شد: در اعتبارات توسعه که در آینده تخصیص داده می‌شود حتماً برای خرمشهر اعتبارات دیگری تعلق خواهد گرفت.

حسینی راهکار مقابله با کاهش اعتبارات را مدیریت هزینه‌ها ذکر کرد و افزود: بحث مدیرت هزینه ها بحث مهمی است، کارها را باید اولویت‌بندی کنیم و کارهایی را که ضرورت دارد انجام دهیم.

وی در پایان اذعان کرد: امسال پروژه جدید نخواهیم داشت و پروژه‌های تکمیل نشده با بالای 70 درصد پیشرویی را تکمیل خواهیم کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار