تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۶۴۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول:
600 هزار تن صیفی‌جات دزفول بی‌مشتری ماند
فرماندار دزفول گفت: 600 هزار تن از محصولات صیفی‌جات شهرستان دزفول بدون مشتری باقیمانده است و این مسئله به صنعت کشاورزی در این شهرستان خسارت سنگینی وارد کرده است.

حبیب‌الله آصفی امروز اظهار کرد: محصولات صیفی در شهرستان بسیار مورد استقبال کشاورزان است و به این دلیل امسال کشت این محصول رونق بسیار زیادی داشته است ولی مشتری برای این محصولات به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: همه ساله بخش زیادی از محصولات صیفی‌جات شهرستان دزفول صادر می‌شده است ولی امسال مشکلات موجود در کشور عراق باعث شده است تا صادرات به این کشور به شدت کاهش یافته و به این دلیل محصولات در دزفول برزمین باقی مانده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نبود مشتری برای این محصول زیانی دیگر نیز در پی دارد، تاکید کرد: عرضه این محصولات به بازار‌های داخلی باعث می‌شود تا قیمت سایر محصولات کشاورزی عرضه شده به بازار نیز دستخوش تغییرات قرار گیرد و به این دلیل باید فکری اساسی برای این منظور شود.

آصفی با اشاره به اینکه باید راه‌حلی اساسی در این زمینه اندیشیده شود، گفت: کشاورزان همه ساله در شهرستان دزفول محصولات متنوعی کشت می‌کنند ولی متاسفانه اتخاذ سیاست‌های غلط در سطح کشور در بخش کشاورزی باعث می‌شود تا کشاورزان با زیان‌های بسیار زیادی مواجه شوند.

فرماندار دزفول تاکید کرد: باید به نحوی برای رفع مشکل در این زمینه فکری اساسی کرد و نباید در این باره گذر و تنها طرح مشکل کرد و باید برای کاهش مشکلات و توانمندسازی کشاورزان در این شهرستان فکری اساسی کرد و تنها راه‌حل در این زمینه استفاده از صنایع تبدیلی است تا بتوان مشکلات موجود در این زمینه را به حداقل کاهش داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار