تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۶۴۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور کد ردیابی‌برای‌محصولات‌فرآوری‌شده‌شیلات
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: شناسنامه و کد ردیابی برای محصولات صنایع فرآوری استان به منظور تشویق مصرف کنندگان به مصرف آبزیان صادر می شود.

دکتر سید رحیم مغینمی اظهار داشت: این اقدام در جهت جلب اعتماد عمومی به سلامت فرآورده های آبزیان است و صاحبان صنایع از طریق شرکت فعال در نمایشگاه های عرضه آبزیان درون و برون استانی و خارج کشور می توانند در افزایش مصرف تولیدات خود موثر واقع شوند.

وی تعداد واحد های صنعتی بسته بندی و انجماد آبزیان خوزستان را 10 واحد صنعتی به ظرفیت سالیانه 12 هزار تن اعلام کرد و افزود: هفت واحد تولید کننده کنسرو ماهی به ظرفیت 10 هزار تن و سه واحد تولید پودر ماهی با ظرفیت یک هزار و 970 تن در خوزستان فعالیت می کنند.

مغینمی یکی از عوامل ایجاد ارزش افزوده درصنعت فرآوری را تولید فرآورده های سوریمی یا خمیر ماهی از آبزیان ارزان قیمت برشمرد.

مدیر کل شیلات خوزستان تصریح کرد: با توجه به قیمت بالای آبزیان فرآوری شده، برای کاهش و تثبیت نرخ و افزایش میزان این محصولات در سبد مصرف خانوارها می توان از تسهیلات بانکی کم بهره و ارزان قیمت که بازپرداخت طولانی مدت دارند استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تهیه مواد اولیه و حمایت دولت از طریق اختصاص یارانه تولید، می‌توان به افزایش تولید محصولات فرآوری شده آبزیان کمک کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار