تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۴۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد ؛
اجرای نرم‌افزار سامان در 1300 کتابخانه کشور
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: نرم افزار سامان در حال حاضر در یک‌هزار و 300 کتابخانه، فعال و در حال اجراست.

محمد حسین ملک‌احمدی امروز مجهز کردن کتابخانه‌ها به یک نرم افزار واحد را نخستین گام در مسیر تشکیل کتابخانه‌های الکترونیکی برشمرد و اظهار کرد: در کتابخانه‌ها نرم افزارهای مختلف به کار می‌رود اما در تلاش هستیم برای توسعه کتابخانه‌های عمومی الکترونیکی تمام کتابخانه‌ها با یک نرم افزار واحد مدیریت شود.

وی اضافه کرد: جلساتی را از ابتدای سال برای فراهم کردن زیرساخت‌های کتابخانه عمومی الکترونیکی داشته‌ایم و درصدد بوده تا از نهادهای دولتی هم برای احیا کمک بگیریم.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: با شرکت مخابرات در حال همکاری هستیم تا شبکه اختصاصی کتابخانه بگیریم و در مرحله بعد نسبت به ایجاد کتابخانه‌های عمومی اقدام کنیم.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی کتابخانه روستایی خرمشهر، اعتبارات در نظر گرفته شده برای احداث این کتابخانه را 228 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ 100 میلیون تومان تخصیص داده شده است و عملیات به زودی آغاز می‌شود.

ملک احمدی تصریح کرد: کتابخانه حدود 300 متر است و برای آینده منطقه و روستای سوره یک هدف خوب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به  سطح مطالعه در کشور عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که از شبستان‌ها و مدارس فرهنگ مطالعه را با همکاری آموزش و پرورش و وزارت علوم که بیشترین قشر جوان و نوجوان را در اختیار دارد آغاز کنیم و گسترش دهیم.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی در ادامه افزود: امیدواریم که بتوانیم فرهنگ مطالعه را از سنین پایین نهادینه کنیم و در سال‌های شاهد به بار نشستن این تلاش باشیم.

وی درباره تامین کتاب‌های تخصصی در کشور نیز تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌ها وظیفه مستقیمی درباره تامین منابع تخصصی وظیفه مشخصی ندارد و دانشگاه ها و مراکز علمی وظیفه تامین آنها را دارند با این حال در تلاش هستیم در حجمی که برای ما مقدور است کتاب های علمی را فراهم کنیم.

ملک‌احمدی در راستای ارتقای فرهنگ پژوهش تامین فضای کتابخانه‌ای و نرم افزاری را از کتابخانه‌ها برشمرد و بیان کرد: در تلاش هستیم کتاب‌های علمی و یا حداقل فضای لازم برای کارهای پژوهشی را فراهم کنیم و منابع پژوهشی مانند نرم افزار نمایه را که یک مجموعه علمی پژوهشی است در اختیار اعضا قرار دهیم.
:
:
:
آخرین اخبار