تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۴۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام ۸۴۱ تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، گفت: به منظور شرکت در نهمین جشنواره ملی تعاونی ‌های برتر، ۸۴۱ شرکت تعاونی استان از ۲۳ شهرستان در سامانه این جشنواره ثبت نام کردند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، هوشمند صفائی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، با بیان این مطلب گفت: شرکت‌ ها و اتحادیه‌ های تعاونی در 21 گرایش کشاورزی، صنعتی، معدنی، تامین نیاز تولید کنندگان، فرش دستباف، خدماتی، تأمین نیاز صنوف خدماتی حمل و نقل، تأمین نیاز مصرف کنندگان، مرزنشینان، اعتبار، مسکن، عمران، آموزشگاهی، اتحادیه‌ ها، زنان، سهام عدالت، دهیاری، دانش بنیان، بنیاد های توسعه تعاون وکار آفرینی، اتاق های تعاون و تعاونی های سهامی عام در این جشنواره ثبت نام کرده‌ اند.

وی در مورد آمار بیشترین و کمترین تعاونی های ثبت نام کننده در جشنواره، تصریح کرد: در بخش خدمات 276 و کشاورزی 269 تعاونی و در گرایش تعاونی های حمل و نقل و دانش بنیان هر کدام یک تعاونی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه داوری اولیه بر روی مدارک و مستندهای ارسالی از سوی این تعاونی ‌ها انجام شد و 102 تعاونی به مرحله دوم داوری رسیدند، افزود: در مرحله دوم داوری، به منظور بررسی بیشتر از وضعیت فعالیت تعاونی ‌های شرکت کننده در این جشنواره، کارشناسان به محل فعالیت شرکت ها اعزام و در نهایت تعاونی ‌های منتخب در چهار بخش برتر استانی، استمرار برتری، بخش ویژه و برتر ملی معرفی می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، با بیان اینکه هفته تعاون 13 تا 19 شهریور برگزار می شود، خاطر نشان کرد: امسال تعاونی های خوبی از استان در این جشنواره شرکت کرده ‌اند که امیدواریم شاهد درخشش تعاونی‌ های این استان در بخش برتر ملی باشیم.

وی تقدیر از تعاونگران نمونه کشور، به تصویر کشیدن نقاط قوت و موفقیت این بخش، الگو سازی در بخش تعاونی، ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن نمونه ‌های موفق تعاونی و توانمندی ‌های بالقوه آن و ایجاد انگیزه مضاعف در زمینه کار گروهی، بهره ‌مندی بیشتر از استعدادها و نیز تجمیع سرمایه ‌های اندک‌ را از جمله اهداف این جشنواره که در هفته تعاون برگزار می شود، خبر داد.

گفتنی است، شرکت‌ های تعاونی، تشکل ‌های مردمی سازمان یافته ‌ای هستند که علاوه بر دارا بودن مزایای اقتصادی، اجتماعی و عملی ساختن ارزش ‌های معنوی و فرهنگی، نقش مؤثری نیز در برقراری عدالت اجتماعی و حرکت به سمت توسعه پایدار ایفا می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار