تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۴۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد ؛
کارگاه‌آموزش‌کنترل‌بیماری‌های‌نخیلات در خرمشهر
سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر از برگزاری کارگاه آموزش کنترل بیماری‌های نخیلات توسط محققین مرکز تحقیقات خرما و میوه‌های گرمسیری استان در خرمشهر خبر داد.

محمد مطرودی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: از اهم برنامه‌های انجام شده به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، دیدار با امام جمعه خرمشهر و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، غبارروبی مزار شهدا و شرکت پرسنل جهاد کشاورزی در نماز جمعه است.

وی اضافه کرد: تقدیر از بهره‌برداران بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی خرمشهر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی است.

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر بر لزوم به روز شدن و زمینه‌سازی در جهت سوق یافتن به کشاورزی پیشرفته، ارگانیک و پربازده تاکید کرد و افزود: در همین راستا بازدیدهایی برای باغداران و کشاورزان از طرح‌های الگوی شهرستان ترتیب داده شده است.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کشاورزی نیز خبر داد و گفت: دوره‌های این‌چنینی در طول سال برگزار می‌شود و به مناسبت هفته جهاد کشاورزی نیز اقدام به برگزاری کارگاه و دوره آموزشی ویژه‌ای در زمینه پرورش قارچ دکمه‌ای و کارگاه آموزش کنترل بیماری‌های نخیلات کرده‌ایم که در پایان دوره، گواهینامه دوره مهارتی صادر می‌شود.

مطرودی با اشاره به اینکه کارگاه آموزش کنترل بیماری‌های نخیلات توسط محققین مرکز تحقیقات خرما و میوه‌های گرمسیری استان برگزار شده است، تصریح کرد: این دوره با حضور کارشناسان شهرستان، ناظران و نخلداران پیشرو در محل جهاد کشاورزی خرمشهر تشکیل شد.

وی توضیح داد: موارد مطرح شده در این کارگاه عمدتا بر موضوع کنترل غیرشیمیایی و بیولوژیکی آفات و بیماری‌های نخیلات متمرکز بوده است.

سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر در پایان عنوان کرد: تمام مطالب مطرح شده در دوره بر اساس تحقیقات و نتایجی است که در مرکز تحقیقات استان به دست آمده است.
برچسب ها: خرمشهر ، نخیلات
:
:
:
آخرین اخبار