تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۴۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سند توسعه اشتغال و تعاون تنظیم مي‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: مقرر شده كه هر کاریابی تا پایان سال 500 شغل ایجاد کند، در غیر این‌صورت مجوز فعالیت‌شان لغو می‌شود.

هوشمند صفایی در مراسم تجلیل و تقدیر از مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان که امروز، 25 خردادماه در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، عنوان‌کرد: اولویت کاری ما در استان توسعه اشتغال و کارآفرینی است. از این رو مجموعه مراکز کاریابی را حمایت می‌کنیم که در زمینه ایجاد اشتغال بیشتر فعالیت کنند. مراکز کاریابی پل ارتباطی بین جویندگان کار و کارفرمایان هستند و می‌توانند فرصت‌های شغلی استان را توسعه دهند.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی هم در بخش مزدبگیری و هم در بخش خوداشتغالی استان وجود دارد که باید شناسایی شوند. از این رو انتظار ما از مراکز کاریابی فراتر از آن چیزی است که اکنون در استان مشاهده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ضمن اشاره به حمایت بيشتر از کاریابی‌ها تصریح‌کرد: وظیفه مهم مراکز کاریابی هدایت کارجویان به سمت کارآفرینی و خوداشتغالی است. با راهنمایی شغلی جویندگان، آن‌ها به سمت و سوی استفاده از ظرفیت‌های پنهان استان کشیده می‌شوند. هم‌اکنون قوانین خوبی از سوی دولت و مجلس در حوزه اشتغال تصویب شده که باید از آن‌ها مطلع شد.

صفایی تأکیدکرد: هم‌اکنون یک کاریابی نیمه‌فعال خارجی در استان وجود دارد که بايد به موازات فعالیتی که در استان انجام می‌دهد، ظرفیت‌های موجود استان براي اعزام نیرو به حوزه خلیج فارس را فعال ‌کند؛ با فعال‌سازی اين کاریابی خارجی شرایط خوبی در استان به‌وجود می‌آید.

وی افزود: در 2 ماهه اول امسال 25 درصد افزایش در ایجاد فرصت‌های شغلی استان داشته‌ایم. این امر نشان می‌دهد اعتمادسازی بیشتری باید برای کارجویان و کارفرمایان ایجاد شود تا فعالیت‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه‌داد: در زمینه کسب و کارهای کوچک 150 طرح آماده فعالیت است. این 150 طرح در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد تا با توجه به ظرفیت‌های خود از آن استفاده کنند. همچنین سند توسعه اشتغال و تعاون استان در دست تنظیم است. از کاریابی‌هایی که طرح و ایده‌های جدید ارائه دهند حمایت می‌شود و از بانک‌ها نیز خواسته می‌شود در سرمایه‌گذاری در اين طرح‌ها همکاری کنند.

همچنین در این مراسم اقبال محمدیان، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهارکرد: سیاست این اداره‌کل حمایت از کار و تولید شغل و تقویت کاریابی‌ها است. همه ما مسئول رفع معضل بیکاری جامعه هستیم و در این راستا کاریابی‌ها بازوان اجرایی اداره‌کل محسوب می‌شوند و می‌توانند در زمینه مشاوره شغلی و جذب و معرفی فرصت‌های شغلی بسیار کمک کنند.

محمدیان گفت: در خوزستان بیش از 330 هزار بیکار وجود دارد و در مقابل 34 مرکز کاریابی نیز برای رفع این معضل فعالیت می‌کنند. یکی از مشکلات اصلی مراکز مشاوره و کاریابی گمنامی آن‌ها در سطح استان است كه با تبلیغ و اطلاع‌رسانی می‌توان فعالیت آن‌ها را گسترش داد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه‌داد: از طرف وزارت کار 30 مورد به عنوان دستورالعمل فعالیت مراکز کاریابي معرفی شده که در خوزستان اولویت با معرفی و جذب فرصت‌های شغلی است. خوزستان تا پایان امسال این ظرفیت را دارد که تعداد کاریابی‌ها را به 50 یا 2 برابر برساند. این مراکز فرصتی برای خدمت به کارفرما و کارجو هستند و می‌توانند با فعالیت گسترده از امتیاز ماده 80 قانون که معافیت بیمه را شامل می‌شود، استفاده کنند.

در این مراسم از 5 مرکز با اولویت جذب بيشتر به عنوان کاریابی برتر استان و از 5 نفر نیز به عنوان کارشناسی برتر استان تقدیر شد. همچنین در این مراسم هوشنگ شیرمردی، عضو شورای شهر اهواز با حفظ سمت از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به عنوان معاون همکاری و هماهنگی امور تابعه این اداره کل منصوب شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار