تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۴۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز خبر داد ؛
آمادگی بانک تجارت برای همکاری با متروی اهواز
مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: موافقت و اعلام آمادگی بانک تجارت برای همکاری با متروی اهواز و باز شدن فاینانس مهم‌ترین اقدام مثبتی است که در سال جاری رخ داد.

عباس هلاکویی امروز با بیان اینکه بانک تجارت مدارک لازم جهت همکاری را از سازمان قطار شهری اهواز درخواست کرد، اظهار کرد: ایراداتی در خصوص تاریخ قراردادها وجود داشت که سازمان بیشتر در حال تلاش برای رفع این ایرادات است.

وی بیان کرد: قطار شهری اهواز 450 میلیون دلار سهمیه فاینانس خارجی دارد که اگر مشکل بانک عامل آن حل شود حداقل تا پایان امسال می توانیم از 100 میلیون دلار آن استفاده کنیم و این مبلغ تقریبا چهار برابر مبلغی است که دولت اختصاص می‌دهد.

هلاکویی افزود: در سال جاری تا این لحظه مبلغی به طور رسمی به قطار شهری اهواز ابلاغ نشده است؛ البته وعده 90 میلیارد تومان مبلغ، معادل سال گذشته به قطار شهری داده شده است که احتمالا مقدار کمتر از آن تحقق یابد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز در خصوص حرکت دستگاه‌های حفار و پیشرفت کار تصریح کرد: دستگاه‌های حفار در حال کار هستند که یکی از ایستگاه مصلای اهواز گذشته و دیگری در حال رسیدن به این ایستگاه است.

وی بیان کرد: همچنین نازک کاری ایستگاه فرودگاه در حال انجام است که با عبور دستگاه‌ها از ایستگاه مصلا، مسیر فرودگاه تا مصلا تکمیل می شود.

هلاکویی تاکید کرد: برای بهره برداری از ایستگاه‌ها یک سری خریدهای خارجی لازم و ضروری است که تنها از طریق فاینانس قابل تامین است؛ با تکمیل ایستگاه‌ها امکان بهره برداری از آنها هفت ماه زمان لازم است.

وی عنوان کرد: در ایستگاه ناردی نیز تمام کارهای سازه‌ای تکمیل شده است و در حال آماده سازی برای عبور دستگاه‌های حفار است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز در پایان افزود: ایستگاه ساعت نیز در حال خاک برداری است که تا پایان سال جاری خاک برداری این ایستگاه نیز تکمیل می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار