تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۴۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط اداره استاندارد بندر امام صورت گرفت ؛
دریافت بیش از یک‌ هزار نمونه از محموله‌های صادراتی و وارداتی
رئیس اداره استاندارد شهرستان بندر امام از دریافت بیش از یک‌هزار و 242 نمونه از محموله‌های صادراتی و وارداتی توسط این اداره خبر داد.

امیدرضا ماندگار امروز اظهار کرد: در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک بندر امام را داشته باشند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌گردد در غیر این صورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد 285 فقره اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد بندر امام از سوی گمرک بندر امام ارجاع شده که شامل 234 فقره اظهارنامه وارداتی و 51 فقره اظهارنامه صادراتی هستند که نسبت به سال 1392 در همین زمان رشد 23 درصدی داشته است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بندر امام گفت: 234 محموله وارداتی و 51 محموله صادراتی مجوز ترخیص از این اداره را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از محموله‌های وارداتی و صادراتی تعداد یک‌هزار و 242 نمونه که شامل یک‌هزار و 67 نمونه از محموله‌های وارداتی و 175 نمونه جهت تعیین تعرفه گمرکی و محموله های صادراتی بوده توسط کارشناسان این اداره و با همکاری شرکت‌های بازرسی نمونه برداری و جهت انجام آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و همکار ارسال گردیده‌اند.

ماندگار، کالاهای وارداتی را شامل ذرت، گندم، کنجاله سویا، جو، انواع کاتالیست و ضد رسوبات برای صنایع پتروشیمی، ورق‌های فولادی، روغن و شکر خام، پیچ و مهره و غیره اعلام کردند.

وی در پایان عنوان کرد: از محموله های صادراتی نیز می‌توان به محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، آلکید رزین و نفت کوره اشاره کرد.
:
:
:
آخرین اخبار