تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۴۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای‌دریافت‌دفترچه بیمه‌سلامت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از شهروندان استان که در سامانه امید سلامت همگانی ثبت نام کرده اند و با دریافت پیامک واجد شرایط شناخته شده اند خواست برای گرفتن دفترچه های بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان منتخب دراستان مراجعه کنند.

دکتر احسان الله منفرد نیاکی گفت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری تاکنون 185هزار و 275جلد دفترچه بیمه سلامت در استان چاپ و صادر می شود.

وی گفت: صدور این تعداد دفترچه های بیمه سلامت، معادل 95درصد جمعیت افراد واجد شرایط دریافت دفترچه بیمه سلامت در استان خوزستان است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود: از شروع فرآیند چاپ و صدور دفترچه توسط سامانه امید تاکنون این فرآیند در 11شهر بالای 20 هزار نفر استان به پایان رسیده و سرپرست خانوار با همراه داشتن مدارک شامل اصل شناسنامه و کارت ملی ، یک قطعه عکس 3در 4 برای افراد بالای دو سال برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کنند.

دکتر منفرد نیاکی افزود: در استان خوزستان حدود 270 هزار نفر در سامانه بیمه سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در خوزستان ثبت نام کرده اند که تاکنون از بین افراد ثبت نام کننده 194 هزار و 709 واجد شرایط چاپ و صدور دفترچه هستند.

وی افزود: درهمین راستا تعداد 185هزار و 275جلد چاپ و آماده تحویل متقاضیان می باشد که حدود 9 هزار و 452دفترچه در حال چاپ و بقیه درخواست ها به صورت همپوشانی بیمه ای بوده و یا در سامانه امید در حال بررسی است.

بنا به این گزارش کار ثبت نام از شهروندان ساکن در شهرهای بالای 20هزار نفر استان که از هیچ بیمه ای استفاده نمی کنند از اول اردیبهشت 1393 شروع شد.

براساس پیش بینی ها انتظار می رفت که حدود 400تا 500 هزار نفر در استان که از هیچ گونه خدمات بیمه ای استفاده نمی کنند در خوزستان وجود داشته باشد.

سامانه بیمه سلامت در خوزستان هم اکنون نیز برای شهروندان و افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام دراین سامانه نشده اند فعال می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار