تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۴۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
رسانه‌ها در ترویج‌ فرهنگ‌ شهروندی‌ تلاش‌ کنند
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در حوزه اطلاع رسانی باید شرایط را برای اینکه شهروندان با حقوق و وظایف خود آشنا شوند، مهیا کرد که بتوان فرهنگ شهروندی را در جامعه گسترش داد.

فرج‌الله خبیر ظهر امروز در نشست هم اندیشی فرهنگ شهروندی با اصحاب فرهنگ و رسانه که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کمک به ارتقای فرهنگ شهروندی یکی از وظایف دولت‌هاست که در سطح استان‌ها و حکومت‌های محلی استانداری است که باید کمک کند فرهنگ شهروندی گسترش یابد و مردم به حقوق خود آشنا شوند.

وی اضافه کرد: اگر دولت بخواهد توفیقی در گسترش فرهنگ شهروندی داشته باشد حتما باید این مسیر را طی کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: تا زمانی که مردم به حقوق خود و آنچه قانون معین کرده آشنا نشوند و به وظایف خود در قبال حکومت‌ها آشنا نباشند، برنامه‌های دولت با پیشرفت مواجه نمی‌شود.

خبیر عنوان کرد: در حوزه اطلاع رسانی باید شرایط را برای اینکه شهروندان با حقوق و وظایف خود آشنا شوند، مهیا کرد که بتوان فرهنگ شهروندی را در جامعه گسترش داد.

وی در پایان گفت: این جلسه می‌تواند سر آغاز این قضیه تاثیرگذار باشد.

** گسترش فرهنگ شهروندی نیازمند داشتن نظام برنامه‌ریزی فرهنگی است

مشاور استاندار خوزستان در امور گردشگری با اشاره به لزوم آگاهی مردم از حقوق و فرهنگ شهروندی، گفت: فرهنگ شهروندی را نمی‌توان از بالا به پایین دیکته کرد و دولت آن را اجرا بکند.
خبرگزاری فارس: گسترش فرهنگ شهروندی نیازمند داشتن نظام برنامه‌ریزی فرهنگی است

وحید قاسمی در نشست هم اندیشی فرهنگ شهروندی با اصحاب فرهنگ و رسانه که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که از فرهنگ خوزستان صحبت می‌شود به معنی آن است که از فرهنگ مادر سخن به میان آمده است.

وی در ادامه گفت: در خصوص اخلاق و حقوق شهروندی با یک سری اخلاق اجتماعی روبه رو هستیم که این اخلاق و فرهنگ عمومی قوانینی دارد که نخستین شرط آن آگاهی مردم از حقوق شهروندی است.

مشاور استاندار خوزستان در امور گردشگری در ادامه تصریح کرد: اخلاق شهروندی ایجاد کردنی نیست به طوری که لازمه تحقق اخلاق شهروندی، فرهنگ شهروندی است.

وی ادامه داد: فرهنگ شهروندی نیز فرهنگ ساکنان شهر است که یک قاعده مدنی دارد و شهروند باید طبع مدنی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت‌های محلی در مقیاس فرهنگ شهروندی می‌توانند بسترسازی کنند، گفت: اگر با نظام‌های برنامه ریزی فرهنگی نگاه شود، مشخص می‌شود که نظام‌ها دو بعدی است و فرهنگ شهروندی امری است که قابل تحقق در قامت دولت محلی است.

قاسمی افزود: اگر یک نظام برنامه ریزی فرهنگی داشته باشیم می‌توانیم به سمتی برویم که فرهنگ شهروندی را گسترش دهیم.

مشاور استاندار خوزستان در امور گردشگری ادامه داد: خوزستان یک سرزمین بزرگ است و تنها یک استان نیست؛ سرزمین نیز ویژگی‌هایی دارد که منابع فرهنگی استان به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهروندی از شناخت حاصل می‌شود، گفت: برای داشتن شهروند باید شهری وجود داشته باشد؛ چه دولت‌های محلی در مقام بسترسازان و چه شهروندان به واسطه نیاز دارند و آن اصحاب فرهنگ و رسانه است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار