تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۴۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از 7 طرح بهداشتی و درمانی دزفول
همزمان با چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول و در راستای خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه به ساکنان شمال خوزستان هفت طرح بهداشتی ، درمانی و آموزشی روز سه شنبه در دزفول افتتاح و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در این آیین در سخنان کوتاهی از تلاش صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان تجلیل کرد و گفت:دزفول دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش های مختلف است که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

امام جمعه موقت دزفول و رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران نیز سرعت عمل دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت را ارزشمند و شایسته تجلیل دانست و گفت:طرح تحول نظام سلامت به لحاظ سرعت در اجرا بی نظیر است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه اظهار داشت:طرح تحول نظام سلامت اقدامی ارزشمند در راستای کاهش هزینه سنگین درمان از دوش محرومان بوده که به سرعت و به خوبی اجرا شده است.

وی افزود: باید از دولت و وزیر مربوطه به خاطر سرعت عمل در اجرای این طرح تجلیل کرد چرا که این طرح مهم در حوزه سلامت به سرعت تصویب و اجرا شد.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران همچنین افزود: اقدامات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان در کشور صورت گرفته که حاصل تلاش دولت و مشارکت خیرین است.

وی از دانشگاه علوم پزشکی دزفول به خاطر سرعت عمل در اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان و فراهم کردن زیر ساخت های لازم در این راستا تجلیل کرد و در ادامه بر مشارکت بیشتر خیرین در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

حجت الاسلام خسروپناه گفت:باید زمینه مشارکت بیشتر افراد خیر را در حوزه بهداشت و درمان فراهم کرد.

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در ادامه با اشاره به آموزه های اسلامی و تاریخ علم پزشکی بر توسعه طب سنتی در کنار طی جدید تاکید کرد و افزود:در کنار توسعه طب جدید و بهره گیری از آخرین دستاوردهای پزشکی نوین نباید از طب سنتی غافل شد.

دکتر خسروپناه افزود:طب گیاهی به عنوان مکمل طب شیمیایی باید مورد توجه مراکز آموزش عالی و پزشکی کشور قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز ضمن تشریح عملکرد این دانشگاه گفت:با تلاش مستمر و بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود امروز پس از گذشت 25 سال دزفول در حوزه بهداشت و درمان به جایگاهی رسیده که به جمعیتی معادل دو و نیم میلیون نفر ساکنان شهرهای شمال خوزستان و استانهای همجوار خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

عبدالرحیم صائمی افزود: وضعیت امکانات درمانی در دزفول اکنون به سطحی رسیده که نه تنها نیاز به ارجاع بیمار به سایر شهرهای کشور برای ادامه درمان نیست بلکه پیچیده ترین اعمال جراحی از جمله جراحی قلب باز با استفاده از پیشرفت ترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان دزفول انجام می شود.

وی حرکت به سمت آموزش را نخستین گام مهم برای فراهم کردن زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در دزفول دانست و گفت:تاسیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گامی مهم در راستای ایجاد تحول در حوزه بهداشت و درمان در منطقه شمال خوزستان می باشد که با موفقیت برداشته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خاتمه از استقبال گسترده بخش خصوصی و خیرین حوزه سلامت از اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در این شهرستان خبر داد.

در این آیین هفت طرح بهداشتی ، درمانی و آموزشی شامل بخش آی سی یو بیمارستان دزفول ، دو مرکز بهداشتی درمانی ، بخش ان سی یو نوزادان بیمارستان نظام مافی شوش ، دستگاه برونکوسکوپی ، بخش پذیرش و نیز کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول که با صرف 40 میلیارد ریال اجرا شده به بهره برداری رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار