تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد شدید یک مرجع از اختلاط در مراکز علمی
به گزارش رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که به مناسبت برگزاری نوزدهمین همایش مبلغان خانم و آقا در این شهر از سوی حجت الاسلام شیخ علی نجفی، فرزند وی قرائت شد، دولت عراق را به اهتمام به خواسته های مردم دعوت کرد و گفت: بر حکومت و مسوولان واجب است نسبت به خواسته ها و دردهای شهروندان اهتمام داشته باشند و با پدیده های فساد اداری و مالی که در مفاصل مختلف دولت نفود کرده است و همچنین نقص خدمات، بیکاری و پسرفت معیشیتی مردم مبارزه کنند.

وی از گسترش اختلاط در مراکز علمی به شدت انتقاد کرد و افزود: برخی از موسسات دولتی به شدت تلاش می کنند تا اختلاط را در مراکز علمی نظیر دانشگاه ها و دانشکده ها گسترش دهند و شیوه های علمی پر اشکالی که نظام سابق داشت را در پیش گیرند.

آیت الله نجفی نسبت به پخش برنامه ها و سریال های مبتذل در ماه مبارک رمضان هشدار داد و تصریح کرد: برخی از رسانه ها در ماه مبارک رمضان در صدد پخش برنامه هایی هستند که تاریخ و اخلاق اسلامی را هدف قرار می دهند و می خواهند حقایق را مخدوش و فساد اخلاقی را تبلیغ کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به پخش سریال موهن امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در برخی شبکه های ماهواره در این ماه مبارک اظهار داشت: سریال الحسن و الحسین (علیهما السلام) که قرار است در آن چهره ائمه اطهار (ع) به تصویر کشیده شود از این قبیل برنامه هایی است که از واقعیت به دور بوده و با هدف ضربه زدن به ائمه معصومین (ع) به تغییر حقایق تاریخی می پردازد.

وی ادامه داد: برخی از سریال هایی دوبلاژ شده، طنز و غیره نیز دربردارنده بسیاری از مفاسد اخلاقی هستند که جامعه و کیان خانواده را مورد هدف قرار می دهند.

گفتنی برخی از شبکه های ماهواره ای عربی در نظر دارند سریال «الحسن و الحسین و معاویه» را در ماه مبارک رمضان پخش کنند و قرار است چهره های مبارک امام حسن (ع) و امام حسین (ع) قرار است در این سریال به تصویر کشیده شود.

بسیاری از علمای جهان اسلام از پخش این سریال به شدت انتقاد کرده و شیخ الازهر نیز پخش این سریال موهن در مصر را ممنوع اعلام کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار