تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۶۵۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره ثبت احوال شادگان خبر داد ؛
آخرین آمار ثبتی وقوع حیاتی در شادگان
رئیس اداره ثبت احوال شادگان از آخرین آمار ثبتی وقوع حیاتی در این شهرستان خبر داد.

جاسم سواعد با اشاره به وقایع چهارگانه این شهرستان در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 908 مورد ولادت و 105 مورد فوت در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: آمار به ثبت رسیده از ابتدای سال تاکنون در ازدواج 487 مورد، طلاق 28 مورد، صدور شناسنامه یک‌هزار و یکصد و 78 مورد و صدور کارت ملی هوشمند یکصد و 75 مورد بوده است.

رئیس ثبت احوال شادگان با اشاره به تمایل برخی افراد برای تغییر نام عنوان کرد: مراجعه این افراد در مورد تغییر نام به ثبت احوال شادگان انجام شده که برای تبدیل آنها به نام‌های مناسب‌تر اقدامات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه صادر شده، تبدیل نام دختران و پسران به اسامی مذهبی در راستای تبدیل به احسن کردن نام‌ها نیاز به مراجعه به دادگاه ندارد و به سهولت انجام می‌شود.

سواعد خاطرنشان کرد: همه وقایع حیاتی در این شهرستان در مدت زمان قانونی، تعیین شده و به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به فراوانی اسامی درخواست‌ شده توسط والدین افزود: بیشترین مراجعه‌کنندگان به اداره ثبت احوال شادگان اسامی پیامبر و ائمه معصومین (ع) را درخواست می‌کنند.

رئیس ثبت احوال شادگان در پایان بیشترین اسم درخواست شده در سال 93 بین پسران را به ترتیب علی، عباس و حسین و برای دختران را فاطمه، زینب و رقیه اعلام کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار