تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع رایگان آب‌معدنی با مارک سد‌کارون4
امین شحیطاوی
با توجه به شرایط کم سابقه آب و هوای استان خوزستان که قدیمی ها از جمله خودم ! نظیرش را اصلا بیاد نداریم، توصیه های چکشی (ضربتی ) برای کنترل این بحران زیستي به مسوولان استانی و بویژه کلان شهر اهواز پیشنهاد می کنیم .

نخست اینکه امیدواریم که خلاصه مطالب ذيل با توجه افزایش تعداد سدها که به گفته مصاحبه شوندگان منصف! صدا و سیما!؟ به رفع مشکل کم آبی خوزستانیان و ذخیره آن جهت تسریع پروژه های انتقال آب رودخانه های منتهی به کارون وکاهش محسوس دما و افزايش امكانات بي شمار و منحصر به فرد شهروندان در این استان کمک فراوانی کند!..ارائه می شود و الخ...

۱- توزیع رایگان آب معدنی با مارک سد کارون۴ به تعداد افراد خانوارهای خوزستانی (ارائه شناسنامه جدید مکانیزه و نیز اخذ ضمانت ثبتی و بانكي جهت جلوگیری از فروش آب معدنی در بازار سیاه الزامی است.)

۲- ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران غیر خوزستانی (جهت جلوگیری از تاخت و پاخت)! برای ساخت کارخانه یخ در خوزستان و با هدف تولید انبوه و کاهش محسوس دما! در استان. (از سرمایه گذاران و یخ فروشانی که با ریختن بی جهت قالب های یخ در سطح خیابان ها و رودخانه هاي خوزستان اقدام کنند، تقدیر ویژه و همچنين تندیس زرشک طلایی از سویی صدا و سیمای مرکز خوزستان اعطا خواهد شد.

۳-دایر نمودن ایستگاههای صلواتی جهت نوشیدن آبلیموی رایگان در تمام پارکها و خیابان ها راهكاري است كه به نظرم در نوع خود منحصر به فرد و باعث تسلی خاطر بازماندگان خواهد شد!

(به قید قرعه به شهروندانی که آبليموي بیشتری را نوش جان کنند- جوایز نفیسی از جمله -جوراب چینی -چوب بستني مخصوص كاردستي -برچسب آدامس خرسي و عینک دودی هزار تومانی و لباس های وارداتی شلش ۲۰۰۰داده می شود.)

۴- به تمامی کشاورزان خوزستانی بدون قرعه کشی از طرف وزارتخانه منتقل کننده آب کارون !وام با بهره ۵۰ درصد اعطا خواهد شده به گفته مسئولان امر!این تسهیلات بی نظیر با هدف تحقق اين شعار كه همه برنده ايد !در نظر گرفته شدند( جوایز- سفر به پارك جزيره اهواز - راديوي دو موج - يك كيلو متر نخ قرقره سفيد و...- ده ها بسته ماكروني و نيز بسته هاي ۵۰ تايي لواشك و کشک محلي داده مي شود.)

۵- بازکردن دریچه تمام سدهای خوزستان و باهدف افزایش تفریحات سالم همانند ماهیگیری و پرواز بادبادکها !بر فراز کارون!

۶- نصب و روشن نمودن کولر ها (خنک کننده ها) در مكان هاي عمومی به صورت روباز ( آن لاین) برای ایجاد نسیم ملایم در کنار رودخانه ها و کاهش دما انجام گیرد که این ایده برای اولین بار در جهان صورت می گیرد...

۷- رایگان اعلام کردن خوردن بستنی در تمام فروشگاههایی که در نزدیکی سدهای ساخته شده بر روی کارون ودز می باشند همراه با کارت اعتباری می پذیرند.

۸- منازل مسکونی -مراکز تجاری و ادارات دولتی و به خصوص بیمارستان ها به دلیل مصرف بالای انرژی تا اطلاع ثانوی برای روشن کردن سیستم روشنایی دیگر نگران هزینه های برق و آب نباشند چون به گفته مسئولان وزارت نیرو مردم و...خوزستان دیگر نگران نباشند (با عرض پوزش از مسئولان! نگران چی نباشیم!)

۹- مردم راه نروند تا گرمشون نشه !

۱۰- با توجه به اینکه امسال ماه مبارک رمضان با گرمای مذکور در استان مصادف گردیده و پیشنهاد میکنم بندهای ۱،۳و ۷ برای سال آینده اجرایی شوند...

راستی شاید مسولان امر بپرسند اعتبار این همه طرح و ایده را از کجا تامین کنیم! اعلام می کنم با توجه به تصویب قانون دو در هزار نفت برای خوزستان امیدوارم مشکلی برای تامین هزینه ها نباشد و مسئولان امر بیشتر هوای کولر های ما را داشته باشند.

در پایان و خیلی جدی جدی میگم که از تمام عوامل فنی به ویژه کارگران و مهندسان پروژه سد کارون ۴ تشکر و قدردانی می کنیم که مارا در تهیه این گزارش رپرتاژ !یاری کردند! اما مسئولان امر نه !!؟.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حبیب اله بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
0
دمت گرم امین جان. بابا ایول. حال کردم.
:
:
:
آخرین اخبار