تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۶۵۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام حسن زاده عنوان کرد:
عدم وجود شرايط توسعه يافتگي در خوزستان
امام جمعه موقت اهواز از عدم وجود شرايط توسعه يافتگي در خوزستان خبر داد و گفت: مدیران استان باید با کار و تلاش این شرایط را از چهره استان بزدایند.

حجت الاسلام سيد ابوالحسن حسن زاده روز شنبه در مراسم توديع و معارفه مدير عامل شركت آب و فاضلاب خوزستان اظهار كرد: خوزستان بيشترين درصد را در افراد تحت پوشش بهزيستي های سایر استانهای کشور دارد. وقتي توسعه همه جانبه نباشد يعني توسعه نامتوازن است. مهمترين مراکز صنعتی و نفتی در استان خوزستان هستند و در كنار آنها، روستاهاي محروم هم داريم و اين مسئله بدان معناست كه استان خوزستان شرايط توسعه يافتگي را ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه بهره مندي خوزستان از ثروت موجود، تناسبي با ظرفيت هاي بالاي استان ندارد، گفت: خوزستان از جهات بسيار زيادي استثنايي است. اين تمايز نه از جهت منابع غني نفت و گاز و منابع آبي بلكه به دليل نيروهاي انساني استان است. خوزستان درصد بسياري از منابع مالي كشور را تامين مي كند. در حقيقت استان خوزستان از نظر مادي و معنوي كشور را تقويت مي كند. حضور مقام معظم رهبري پس از استان خراسان رضوي بيشتر در خوزستان مشاهده مي شود که این امر نشان دهنده جایگاه بالای این استان است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان كرد:‌ ما در بخش آبفا نياز به همدلي بيشتري داريم تا مردم استان به آنچه كه در اين بخش به آن استحقاق دارند برسند. ما نبايد به اين مجموعه نگاه سياسي و درآمدي داشته باشيم. در تمام مجموعه ها اين نياز را داريم كه مديران جديد نقاط قوت مديران قبلي را منهاي نقاط ضعف آنها داشته باشند. بازنشستگي يك روال عادي در نظام جمهوري اسلامي ايران است و در زمينه خدمت به كشور لحاظ نمي شود.

محمد علي صنيعي ن‍ژاد مدیرعامل سابق شركت آب و فاضلاب خوزستان نيز در اين مراسم گفت: اگر ما ادعا مي كنيم كه 580 كيلومتر اصلاح شبكه انجام داديم به اين معنا نيست كه اصلاح شبکه در استان تمام شده زيرا در حال حاضر با احتساب شهرهاي جديد، بيش از سه هزار كيلومتر لوله در استان بايد اصلاح شود.

صنيعي نژاد ادامه داد:‌ در سال 92، سه تصفيه خانه در استان به بهره برداري رسيد و اين به معناي عدم نياز شهرهاي ما به تصفيه خانه نيست و حداقل بايد 10 تصفيه خانه ديگر احداث شود.

وی در پايان گفت: در دو سال گذشته اعتبارات تملك دارايي فاضلاب استان براي شهرستان هاي ما كمتر از 10 ميليارد تومان بود كه با همت نمايندگان و مسئولان استان دو بار مبلغ 270 ميليون تومان براي ما جذب شد و يك هزار و 180 كيلومتر خطوط مختلف انجام شد اما هنوز ايستگاه هاي پمپاژ و تصفيه خانه اش مانده است.

علي اكبر عليمرداي مديرعامل جدید شركت آب و فاضلاب خوزستان نيز در اين مراسم از استفاده از قابليتهای نيروي انساني متخصص، تكيه بر درآمدهاي شركت، ايجاد درآمد پايدار و استفاده از منابع مالي غير دولتي به شكل هاي مختلف به عنوان اولويت هاي كاري اين شركت نام برد.

علی اکبر علیمرادی دارای مدرک فوق لیسانس عمران آب است و دارای سوابق اجرایی مختلفی از قبیل مدیر دفتر آموزش و نیروی انسانی آبفا کشور، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای استانهای سمنان و گلستان و پیش از انتصاب به عنوان مدیرعامل آبفای خوزستان، معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور بوده است.

در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب خوزستان جمعیتی معادل 680 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و با استفاده از ظرفیت 20 تصفیه خانه و 132 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق آب مورد نیاز 57 شهر استان را به میزان 950 هزار متر مکعب در شبانه روز تامین می کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار