تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
شهرداری‌ها به دنبال منابع درآمدی پایدار باشند
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: شهرداری‌ها به جای اتکا به اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی‌ها باید به دنبال منابع درآمدی پایدار باشند.

احمد سیاحی امروز با بیان اینکه در حال حاضر اغلب شهرداری‌های استان تنها متکی به اعتبارات ارزش افزوده و سهم آلایندگی‌ها هستند، اظهار کرد: در جلسه‌ای نیز که اخیراً با مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها برگزار شد این مسئله مورد بحث و بررسی و تأکید قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه باید سهم آلایندگی از شرکت‌ها و صنایع آلاینده گرفته و صرف عمران و آبادانی شهرها شود، متذکر شد: با این وجود شهرداری‌ها باید به دنبال منابع درآمدی پایدار باشند، چرا که برخی صنایع، صنعت خود را نوسازی و آلایندگی‌ها رفع کرده و بر اساس مجوزهای زیست‌محیطی دیگر ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی نیستند.

*دخل و خرج شهرداری‌ها با هم نمی‌خواند

سیاحی با بیان اینکه دخل و خرج و میزان درآمد و هزینه‌کرد شهرداری‌ها با هم منطبق و سازگار نیست، خاطرنشان کرد: باید کارهای عمده و اساسی برای ارتقای وضعیت درآمد شهرداری‌ها صورت بگیرد و درصدد هستیم منابع مالی دیگری را برای شهرداری‌ها تأمین کنیم.

وی در ادامه به نحوه توزیع اعتبارات مالی امسال اشاره کرد و گفت: امسال توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌هایی صورت گرفت که روی آن کار کارشناسی خوبی انجام گرفته است.

*اعتبارات مالی بصورت نرم‌افزاری توزیع می‌شود

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: سال‌های گذشته توزیع اعتبارات بر اساس جلسات و انجام بحث‌های مفصل و چانه‌زنی صورت می‌گرفت اما امسال معاونت برنامه‌ریزی استانداری حرکت بسیار خوبی را انجام داد.

سیاحی ادامه داد: در این راستا شاخص‌هایی بر اساس توسعه‌یافتگی و عدم توسعه شهرستان‌ها، جمعیت، مسائل ترافیکی، فضای سبز، محدوده و حریم‌ شهرها و ... مشخص شد و در جلسات متعددی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی موضوع مطرح و مورد بحث و بررسی و اصلاح قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزار رایانه‌ای در این ارتباط تهیه و از آن برای توزیع اعتبارات مالی بین شهرستان‌ها استفاده شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه توازن بین شهرستان‌ها و ارائه خدمات زیربنایی در آنها برای ما بسیار مهم است، گفت: به هیچ عنوان صلاح نیست که در یک شهرستان شاهد ارتقای شاخصه‌ها باشیم در شهرستانی دیگر شاخص‌ها، شاخص‌های قابل قبولی نباشد.

*چانه‌زنی‌ها نقشی در افزایش اعتبارات نخواهد داشت

سیاحی نقش ارتباطات و مذاکره و چانه‌زنی در افزایش اعتبارات مالی را بی‌اثر و بی‌فایده خواند و گفت: تقسیم اعتبارات مالی امسال بر اساس وضعیت شهرستان‌ها بوده و ارتباطات و مذاکرات هیچ نقشی در آن نداشته و نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات توزیع شده اولیه است، اذعان کرد: در رابطه با بحث شهرداری‌ها و کارهای عمرانی که در شهرها انجام می‌شود و با وجود مشکلاتی که در استان خوزستان وجود دارد، سه مقوله آب، عمران شهری و راه‌ها اصلی‌ترین مواردی هستند که باید بطور شبانه‌روز پیگیری شوند.

*از تمام ظرفیت استان برای کمک به شهرداری‌ها استفاده می‌شود

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: بر این اساس استانداری از تمام ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد کرد تا شاهد ارائه خدمات مناسب و بهینه به شهروندان باشیم.

سیاحی متذکر شد: در همین راستا برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شهرداری‌های استان را گرفته‌ایم و براساس کارها و اقدامات عمرانی که صورت می‌گیرد از ظرفیت‌های مورد اشاره برای کمک و یاری به شهرداری‌ها استفاده خواهد شد.

*اقدامات عمرانی شهرداری بندر ماهشهر ماندگار خواهد بود

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات عمرانی صورت گرفته توسط شهرداری بندر ماهشهر، اظهار کرد: بدون تردید کارهای عمرانی همچون احداث پل بصیرت بندر ماهشهر کارهایی ماندگار خواهند بود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان یادآور شد: پل بصیرت شهرستان بندر ماهشهر پلی است که با کیفیت بسیار بالا و در مدت زمان معقول 17 ماهه و با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال احداث شده و در ارتباط با رفع مشکلات ترافیکی این منطقه بسیار تأثیرگذار است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: سیاحی ، احمد سیاحی
:
:
:
آخرین اخبار